Vraag

(Zelfgemaakte) Schilderijen verkopen

  • 18 October 2018
  • 4 reacties
  • 771 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey allemaal, ik heb dus een nieuwe hobby gevonden, en dat is schilderen. Ik heb nu al 6 schilderijen gemaakt en ik weet er niet zo goed wat ik ermee moet, dus ik heb besloten om ze gewoon te verkopen, want ik heb helemaal geen geld, ik krijg ook geen zakgeld of kleedgeld, dus het leek me leuk om geld te verdienen met iets wat ik zelf heel leuk vind. Maar mijn vraag is, waar kan ik ze verkopen, en voor hoeveel kan ik ze verkopen? En is het wel een goed idee?!

4 reacties

Je zou ze online kunnen verkopen op sites zoals marktplaats, maar je zou ze ook kunnen verkopen als er een rommelmarkt is.
De prijs zul jij natuurlijk zelf moeten bepalen, maar zorg er in ieder geval voor dat je je materiaalkosten er uithaalt.
Vervolgens zou je een bedrag kunnen bepalen dat goed lijkt in de verhouding met de tijd die je er in hebt gestoken.
Begin ene insta account voor je schilderijen. Zorg dat ze in goed licht te zien zijn en begin met prijzen van 2 tot 5 euro (kunst verkoopen is lastig)

Wel heel leuk dat je die hobby hebt gevonden en er wat mee wilt doen. Misschien is het ene goed iedee later verder te gaan in de kunst en dan kan je ook goede technieken leeren. Ook kun je via YouTube artiesten volgen en daar inspiratie en technieken vandaan haalen👍🏻

Wat leuk en suc6👍🏻
Reputatie 2
Badge +9
Je zou op de markt kunnen staan met je schilderijen er lopen altijd wel mensen tussen die houden van kunst. Marktplaats lijkt mij niet een heel goed idee. Omdat mensen op marktplaats meestal echte kunst willen kopen(van professionele kunstenaars). Instagram of Facebook is wel een leuk idee. Vele mensen hebben het en je kan er best populair mee worden. Doordat mensen je gaan volgen etc.

De prijs moet je zelf bepalen. Je moet eerst zelf bepalen hoe mooi je schilderijen zijn. Daarna moet je kijken wat 1 schilderij je +/- kost. Als 1 schilderij jou €2,50 kost dan moet je dat schilderij dus verkopen voor +€2, 50 als je winst wilt maken.

Als laatste moet je kijken in welke prijsklassen je wilt zitten.
Goedkoop: Zowat heel Nederland. ~55%
Gemiddeld: nog steeds veel bedrijven, maar stuk minder al. ~35%
Duur: weinig mensen/ bedrijven. ~10%

Als ik voor mezelf mag spreken.

Ik zou geen schilderij kopen van €2,-/ €5,- zelfs niet al is het gemaakt door een beginner. Ik zie me dan staan voor dat kraampje en dan zie je een leuke schilderij. En dan kijk je naar de prijs en staat er €2,-. Mooi dat heb ik wel, maar dan is het schilderij meteen een stuk onaantrekkelijker geworden.

Als ik mooi kon tekenen/ schilderen dan zou ik de schilderijen vanaf €10 / €15, - verkopen. En doe is gek en pak je mooiste er tussen uit en plak daar een prijskaartje van €20/ €30 euro aan vast. En als je op de markt zit kan je ook nog een beetje onderhandelen.

Als iemand dan een schilderij van jou pakt en hij zegt €10, - is wel veel dan kan jij vragen wat hij hem waard vind. Als hij dan €5,- zegt dan kan je daarmee akkoord gaan of je zegt wat dacht u van €8,-. En als die dan zegt hmm wat dacht je van €6,- dan kan jij als laatste zeggen wat dacht u van €7,-?

Oh en maak er een mooie (maar kleine) handtekening op van je zelf. Dat vinden mensen prachtig.

Gr:Mr. S
Hoi! Dank jullie wel voor de berichten, ik heb inmiddels al 2 schilderijen erbij gemaakt en nog bezig met de derde. Ik heb ook al een prijs gekozen en afgesproken met mijn vriendin volgende week in de stad ze te verkopen. Alleen ik heb nog 1 vraag, waar moeten we mijn schilderijen op leggen? Moeten we een tafeltje of zo meenemen? Ik woon iets verder weg van de stad af (15 minuten fietsen) en mijn vriendin woont 2 minuten fietsen van de stad af.

Reageer