Vraag

Werken in het buitenland?

  • 11 January 2019
  • 7 reacties
  • 311 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hi, ik ga ik dit jaar hopelijk slagen voor mijn MAVO diploma. Ik heb daarna 3 maanden vakantie. Laten we er 2 van maken want er is nog uitreiking en ga nog met mijn ouders weg vlak daarna. Maar ik zou heel graag 2 maanden weg willen gewoon even eruit! Graag ver, zoals Afrika of midden/zuid Amerika of Australië. Misschien kan ik wel ergens werken, dat ik er verblijf en eten voor krijg, of nog wat geld. Heb zelf en mijn ouders ook niet heel veel geld dus zal daar wel moeten werken. Laat ik maar even bij mijn vraag kome haha! Hebben jullie hier ervaring mee? Suggesties? Weten jullie iets waar ik zoiets goed kan uitvinden? Alvast bedankt!

Groetjes!

7 reacties

Reputatie 3
Badge +3
Heey,

Bedoel je dan een soort vakantiebaan? Of meer een Roadtrip, en zo hier en daar werk verrichten voor geld?

Je zou iets kunnen doen als vrijwilligers werk. Dat je dan naar Afrika toe gaat en daar mensen helpt inruil voor eten en onderdak.

Ik heb zelf geen ervaring als hoe jij dat beschrijft. Maar misschien zijn er wel andere.

^
Future
Heey,

Als je vrijwilligers werk wil doen, om de bevolking daar te helpen, kun je je het beste aanmelden voor een organisatie. Daar moet je dan geld voor ophalen door acties zodat je er heen kan en de rest kan gebruikt worden voor de mensen daar.

Als je er voor jezelf heen wil moet je zorgen dat je ergens een verblijf en een vliegticket boekt. Maar dat kost wel flink wat geld. Dan moet je wel heel veel gaan werken daar om al het geld terug te verdienen.

Het ligt er dus echt net aan wat je wilt.

Xxjee
hey,

ik heb dus dezelfde gedachte gang, heb mijn plannen voor me en ben bereid om te gaan.

na heel wat onderzoek kan ik je een ding zeggen, ondanks dat het vrijwilligers werk is ga jij alsnog wel 1200 minimaal betalen, alleen al voor eten/verblijf/vliegtickets/organisatie/visum. nu wil ik je niet demotiveren maar het kost eenmaal wat geld, daarnaast is de minimale leeftijd 18 jaar wil je dit alleen gaan doen.

verder moet je daar echt wel oppassen, jij bent als het ware een buitenstaander en sommige plekken vinden ze dat niet altijd fijn.

aangezien jij net je MAVO diploma gaat halen, en je het niet heel breed heb met geld. denk ik dat het iets moeilijker word om je plan uit te voeren. ik zou heel wat zoek werk doen en dan een plan van aanpak maken
hey,

ik heb dus dezelfde gedachte gang, heb mijn plannen voor me en ben bereid om te gaan.

na heel wat onderzoek kan ik je een ding zeggen, ondanks dat het vrijwilligers werk is ga jij alsnog wel 1200 minimaal betalen, alleen al voor eten/verblijf/vliegtickets/organisatie/visum. nu wil ik je niet demotiveren maar het kost eenmaal wat geld, daarnaast is de minimale leeftijd 18 jaar wil je dit alleen gaan doen.

verder moet je daar echt wel oppassen, jij bent als het ware een buitenstaander en sommige plekken vinden ze dat niet altijd fijn.

aangezien jij net je MAVO diploma gaat halen, en je het niet heel breed heb met geld. denk ik dat het iets moeilijker word om je plan uit te voeren. ik zou heel wat zoek werk doen en dan een plan van aanpak maken


hi Ronald, thanks voor de reactie, ik hoef het gelukkig niet allemaal zelf te betalen, wel zo veel als ik kan maar de rest betalen mijn ouders.
Waar heb jij dingen kunnen vinden rond de 1200? Want ik kwam vaak al uit bij 3000 haha......

groetjes!
Badge +5
Ja, deels ervaring mee: mijn ouders wonen in Nederland en ik zit op een studentenflat in Engeland voor mijn studie.

Het grootste probleem waar je mee te maken krijgt is dat je voor de wet nog niet volwassen bent en daardoor een heleboel zaken nog niet mag doen. In veel gevallen is zelfs het alleen verblijven in een hotel al een probleem.

Ik denk zelf dat je de komende tijd het best zo veel mogelijk in Nederland kunt gaan werken om zoveel mogelijk geld bij elkaar te schrapen. Je kunt je dan ook twee jaar voorbereiden op je buitenlandse reis: kijk bijvoorbeeld eens bij vrijwilligersorganisaties die werkvakanties organiseren (bijvoorbeeld zendingswerk/missiewerk via christelijke organisaties, jongerenwerk via Terre Des Hommes, of avontuurlijker als pathcreator in de bergklimsport in Zuid Amerika). Op die manier kom je op veel plaatsen, leer je andere mensen en culturen kennen, kost het weinig en heb je geld en tijd gehad voor voorbereiding.

Want nu is je leeftijd gewoon het grootste probleem. (Daar loop ik namelijk ook steeds tegenaan.)
hi Ronald, thanks voor de reactie, ik hoef het gelukkig niet allemaal zelf te betalen, wel zo veel als ik kan maar de rest betalen mijn ouders.
Waar heb jij dingen kunnen vinden rond de 1200? Want ik kwam vaak al uit bij 3000 haha......


goedkoopste van alles gekozen, en daarnaast had ik zelf de gedachte om even daar voor geld te werken om eten te betalen

Het grootste probleem waar je mee te maken krijgt is dat je voor de wet nog niet volwassen bent en daardoor een heleboel zaken nog niet mag doen. In veel gevallen is zelfs het alleen verblijven in een hotel al een probleem.

volgens mij kan dit probleem opgelost worden als je ergens(even opzoeken waar) een brief krijgt met handtekening van, ambtenaar en ouders/verzorgers

Ik denk zelf dat je de komende tijd het best zo veel mogelijk in Nederland kunt gaan werken om zoveel mogelijk geld bij elkaar te schrapen. Je kunt je dan ook twee jaar voorbereiden op je buitenlandse reis: kijk bijvoorbeeld eens bij vrijwilligersorganisaties die werkvakanties organiseren (bijvoorbeeld zendingswerk/missiewerk via christelijke organisaties, jongerenwerk via Terre Des Hommes, of avontuurlijker als pathcreator in de bergklimsport in Zuid Amerika). Op die manier kom je op veel plaatsen, leer je andere mensen en culturen kennen, kost het weinig en heb je geld en tijd gehad voor voorbereiding.


hier ben ik het 100% mee eens, daarnaast moet je wel rekening houden met wat voor soort organisatie je gaat werken, lees je voordat je begint erg in wat voor bedrijf het is en wat het project en dergelijke is

Reageer