Verslaafd aan geld stelen? En geld uitgeven?

  • 18 June 2018
  • 2 reacties
  • 1134 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi mensen,

Sinds 11 maanden werk ik nu bij een bedrijf.
Bij dat bedrijf werk ik bijna fulltime omdat ik gestopt ben met school.
Bij mijn werk krijg ik niet heel veel betaald. (4 euro)
Toen ik er 2 maanden werkte, werd er veel van mij gestolen. (Het gaat om 2x apple oortjes, een oplader en 1x 20 euro uit mijn portemonnee).
Hiervoor ben ik toen destijds naar de manager gestapt maar deed er niks aan.
Er zijn ook dingen van mij kapot gemaakt. ( 1x mijn zonnebril, Telefoonscherm en propjes in mijn aux input van mijn telefoon gestopt).
Dit heb ik aangekaart maar er werd weer niks aangedaan. Ik werkte elke maand super hard en voelde mij niet gewaardeerd voor wat ik deed.
Na dit allemaal te hebben gepikt was ik er klaar mee. Ik werkte er nu 7 maanden en besloot het lot in eigen handen te nemen.
Vanaf dat moment ben ik geld gaan stelen. (Het gaat om bijna elke week tussen de 30 en de 400 euro).
Soms 1 weekje niet maar vaak wel.
Mijn manager vindt dat ik erg hard werk (wat ook zo is), en wil mij leidinggevend maken.
Als leidinggevende ga ik ook 2 euro per uur meer verdienen.
Ik wil daarom gaan stoppen met stelen. Alleen als ik een week niet steel, kan ik niet doen en laten wat ik wil omdat ik daar geen geld voor heb.
Bij mijn bedrijf krijg ik per weke uitbetaald. Elke week ontvang ik ongeveer 160 euro + het geld wat ik die week heb gepakt.
Elke week geef ik ongeveer 100 euro uit aan games, eten en drink en leuke dingen zoals een T-shirt (Dingen zoals T-shirts of een nieuwe ketting koop ik af en toe zodat het niet opvalt dat ik geld jat. En zeg tegen mijn ouders dat ik fooi spaar en dat dan heb uitgegeven).
Als ik nu 2 weken niks extra's pak, kan ik niet uitgeven zoals ik nu doe.

Mijn vraag was ben ik nu verslaafd aan geld stelen? Of juist geld uitgeven? En iemand tips hoe ik dit kan verhelpen zonder problemen te krijgen?
Het ergste van allemaal is eigenlijk wel dat ik er geen spijt van heb. Omdat ik eigenlijk als stront werd behandeld en persoonlijke dingen werden stuk gemaakt of gejat.

Ik hoop wat tips te krijgen!

Groeten,
Een kut ventje 🙂

2 reacties

Hoi!

Wat vervelend dat je in het begin zo slecht behandeld werd. Handelen uit wraak is nooit juist, dus het stelen was niet gerechtvaardigd. Je manager lijkt je harde werk intussen erkend te hebben, en geeft je een hogere functie die beter betaalt. Dat lijkt me een mooie gelegenheid om te stoppen met stelen. Je manager heeft ingezien dat je een goede werkkracht bent, en beloont je ervoor. Het zou niet eerlijk van jou zijn om na die erkenning met het stelen door te gaan.

Ben je verslaafd aan geld stelen? Het stelen was begonnen als wraak, omdat niemand wat deed aan de onrechtvaardigheden die jou werden aangedaan. Kan de gedachte dat je nu een hogere functie hebt die beter betaalt, jou weerhouden van het stelen? Of voelt het stelen als iets noodzakelijks?

Ben je verslaafd aan geld uitgeven? Heb je die dingen allemaal nodig, of geef je geld uit aan dingen waarvan je ergens wel weet dat je ze niet nodig hebt?

Het voelt alsof je geen spijt krijgt van het stelen, omdat je slecht werd behandeld. Kan je de woede achter je laten, aangezien het er nu naar uitziet dat je beter behandeld gaat worden?

Stelen komt vaak uit. Hoe sneller je ermee ophoudt, hoe kleiner de kans dat je betrapt wordt, en je baan verliest.

Ik vind het grappig dat je ondertekent met 'Een kut ventje'. Je bent je er waarschijnlijk van bewust dat het stelen fout is, maar je houdt de eer aan jezelf, door dit openlijk toe te geven.

Groetjes
x
Reputatie 2
Badge +9
Gelukkig ben ik niet je leidinggevende. Ik zou het vreselijk vinden om erachter te komen dat iemand die ik heel erg begon te waarderen en zelfs als leidinggevende wou maken elke week ( bijna elke week) geld jat. En als het nou ging om €5,- 1 of 2x, dan oke, maar bedragen van €30,-/ €400,- dat vind ik echt niet kunnen.

Kijk ik snap dat je een soort wraak actie wou doen, maar er waren toch best wel andere dingen dat je dan kon doen? En wat ik me afvraag. Als jij €400,- jat, dan heb je toch voor 4 weken genoeg? Omdat je zei dat je maar €100,- uitgaf? In waar werk je, Wat voor soort bedrijf? In een supermarkt waar ik werk daar wordt iedere week het geld geteld die we in de laden moeten hebben en als we daar een bedrag uit missen, dan zoeken wij meteen uit, uit welke kassa laden die komt en wie er achter die kassa heeft gezeten. Wij hadden een paar jaar geleden ook iemand die constant geld uit de kassa's pikte en het meenam, diegene werkt uiteraard hier niet meer, maar daar hebben ze ook alles aangedaan en uitgezocht wie degene was die het geld pikte.

Ik hoop dat je niet verslaafd bent aan geld stelen, want dat zou geen goed iets zijn. De vraag is kan jij van een van de 2 zonder. Kan jij zonder geld stelen leven? of zonder geld uit te geven leven? Je kan misschien wel minder geld uit geven en stoppen met geld stelen! Als je minder geld uitgeeft, dan hoef je ook niet geld te stelen.

Misschien kan je kijken van wat je die maand echt nodig hebt. Je hebt niet elke maand geld nodig voor kleren of accessoires (ketting). Daarnaast kan je qua eten en drinken kijken wat er in de aanbieding is. En je kan kijken wat voor soort eten en drinken je echt wilt hebben. En wat de games betreft. Koop je elke maand nieuwe games of koop je ingame producten. Zoals skins, uitrusting, dat soort dingen. Want dan kan je is kijken van wat je graag deze maand wilt kopen en wat volgende maand, het kan immers zo zijn dat de maand erop mooiere skins, uitrustingen dat soort dingen er zijn. En qua games zelf kopen kan je kijken welke game wil ik deze maand echt heel graag hebben en welke koop ik dan volgende maand.

En nog 1 vraag. Je zei dat je €160,- per week verdiende, wat behoorlijk veel is. Dan verdien je per maand ongeveer €693,- of meer. En elke week geef je €100,- uit, dus je houdt dan €60,- euro over elke week? Wat doe je met dat geld dan?

Ik wil niet zeggen dat je meteen verslaafd bent, maar het is wel erg verstandig als je wat minder uit gaat geven, zodat je niet meer hoeft te stelen , want dat is echt niet OK.

Gr: Mr.S

Reageer