Vraag

Te weinig uitbetaald kregen bij Jumbo?

  • 24 January 2021
  • 3 reacties
  • 678 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo allemaal!

Mijn naam is Lucas , ik ben 15 jaar.

Ik werk nu al een aantal maanden bij de jumbo.

Vanwege de jaarwisseling van 2020 naar 2021 moesten we 5 weken werken voordat we uitbetaald kregen in plaats van 4 weken.

Ik ben de bedragen gaan controleren en vond iets erg vreemd;

Per week werk ik 4 uur. En we worden per 4 weken betaald. Dat betekent dus dat we betaald krijgen voor 16 uur werk.

Ik krijg altijd €57,93 per 4 weken / 16 uur.

Dat is dus €3,620625 per uur.

Maar tijdens de jaarwisseling van 2020 naar 2021 ging ik iets wat meer werken.

En werkte ik op:

13+16 december 5 uur. (Zondag wordt dubbel betaald. Dus berekenen we even als 6 (voor zondag) en 2 (voor donderdag)) dus 8:00 uur totaal

15 16, 17 en 19 december. 7:15 uur totaal.

24 december 2 uur totaal 

31 december + 2 januari 4 uur totaal.

En 7 + 9 januari  3:45 uur totaal.

We kregen op de 13e van januari pas uitbetaald. (Dus een week later).

 

Als we alle uren bij elkaar optellen hebben we

25;00 uur totaal.

Mijn salaris per uur was €3,620625 per uur.

Maar ik heb nu dus €72,41 uitbetaald gekregen terwijl 25 x 3,620625 = 90,515625 . Dus afgerond €90,52.

Heb ik een fout gemaakt of mis ik €18,11?

 

Groet, Lucas

 

 

 

 

 


3 reacties

Excuses als ik een spelfout heb gemaakt. En alvast bedankt voor het lezen!

Foto van mijn berekeningen ^

Hee Lucas,

Wat vervelend dat je misschien te weinig betaald hebt gekregen. Ik heb het nog niet helemaal berekend, maar ik snapte een stukje van je berekening ook niet helemaal:

13+16 december 5 uur. (Zondag wordt dubbel betaald. Dus berekenen we even als 6 (voor zondag) en 2 (voor donderdag)) dus 8:00 uur totaal.