Vraag

Te weinig uitbetaald kregen bij Jumbo?

  • 24 January 2021
  • 3 reacties
  • 678 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo allemaal!

Mijn naam is Lucas , ik ben 15 jaar.

Ik werk nu al een aantal maanden bij de jumbo.

Vanwege de jaarwisseling van 2020 naar 2021 moesten we 5 weken werken voordat we uitbetaald kregen in plaats van 4 weken.

Ik ben de bedragen gaan controleren en vond iets erg vreemd;

Per week werk ik 4 uur. En we worden per 4 weken betaald. Dat betekent dus dat we betaald krijgen voor 16 uur werk.

Ik krijg altijd €57,93 per 4 weken / 16 uur.

Dat is dus €3,620625 per uur.

Maar tijdens de jaarwisseling van 2020 naar 2021 ging ik iets wat meer werken.

En werkte ik op:

13+16 december 5 uur. (Zondag wordt dubbel betaald. Dus berekenen we even als 6 (voor zondag) en 2 (voor donderdag)) dus 8:00 uur totaal

15 16, 17 en 19 december. 7:15 uur totaal.

24 december 2 uur totaal 

31 december + 2 januari 4 uur totaal.

En 7 + 9 januari  3:45 uur totaal.

We kregen op de 13e van januari pas uitbetaald. (Dus een week later).

 

Als we alle uren bij elkaar optellen hebben we

25;00 uur totaal.

Mijn salaris per uur was €3,620625 per uur.

Maar ik heb nu dus €72,41 uitbetaald gekregen terwijl 25 x 3,620625 = 90,515625 . Dus afgerond €90,52.

Heb ik een fout gemaakt of mis ik €18,11?

 

Groet, Lucas

 

 

 

 

 


3 reacties

Excuses als ik een spelfout heb gemaakt. En alvast bedankt voor het lezen!

Foto van mijn berekeningen ^

Hee Lucas,

Wat vervelend dat je misschien te weinig betaald hebt gekregen. Ik heb het nog niet helemaal berekend, maar ik snapte een stukje van je berekening ook niet helemaal:

13+16 december 5 uur. (Zondag wordt dubbel betaald. Dus berekenen we even als 6 (voor zondag) en 2 (voor donderdag)) dus 8:00 uur totaal.

Als je twee dagen 5 uur hebt gewerkt, is dat 10:00 uur totaal. Zondag word je dubbel betaald dus reken je die 5*2=10:00 uur. Als je daarbij nog die andere 5 uur bij optelt, kom je uit op 15:00 uur. Eigenlijk zou je dan volgens de totale berekening nog meer salaris gehad moeten hebben. Maar misschien heb ik het verkeerd begrepen?

Ik vroeg me af waarom je voor zondag 6 uur neemt en voor donderdag dan 2 uur? Dan klopt die berekening toch ook niet helemaal?

Wat je sowieso zou kunnen doen is je berekening even meenemen naar je leidinggevende en het met hem/haar even bespreken. Als jij rustig het gesprek aangaat en netjes uitlegt en je berekening laat zien, lijkt me dat heel normaal om even na te laten kijken.

Je kunt het beter laten checken en narekenen en dan geld terug krijgen of dat het wel zo klopt, dan dat je er niks mee doet en je te weinig geld blijkt te krijgen. In ieder geval goed dat je het voor jezelf in de gaten houd!

Groetjes,
Simply Me

Reputatie 3
Badge +2

Ik zou het persoonlijk niet met je werknemer bespreken voor je je ouders er naar hebt laten kijken en mischien zelfs hun inzetten om achter het mischien te weinig betaalde geld aan te gaan aangezien veel volwassennen moeite hebben een kind gelijk te geven. 

Reageer