Skip to main content

Te veel ambitie als meisje

• March 22, 2026
  • 6 reacties
  • 62 Bekeken

Juu
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee

Hey ik ben een meisje van 16 jaar
En mijn ouders hebben winkel en doe soms met mijn zussen of best vriendinnen  modellen werk voor de winkel op tiktok  Instagram en online
Én ik en mijn zussen hebben vaak over om het samen over te nemen en ik zit nu in 4 havo en zit al te kijken welke op leiding ga doen na mijn exsamen volgend jaar een opleiding   hbo bedrijfskunde. Maar  sommige  jongens in mijn klas vinden mij te  ambitieus  en ze vinden dat niet  aantrekkelijk als meisje doelen heeft om dit samen met haar zussen te doen en  dat ik wel modellen werk kan daar ben mega  aantrekkelijk voor zegen ze  en sommige docenten vinden  ook dat ik te veel ambitie heb en dat  vrouwen geen bedrijf kan leiden.
Ik vind dit niet meer van  deze tijd en ik ben  gemotiveerd om dit wel te doen en te slagen  jongens of meiden dat is toch niet meer van deze tijd om geen ambitie te hebben tips zijn welkom 

-- tekst aangepast door Kindertelefoonw wegens forumregel 3. Plaats op het forum geen persoonsgegevens.--

6 reacties

35 Bomen
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • March 22, 2026

Heyyy Juu,

Ik hou het gewoon snel en simpel. Je klasgenoten en docenten moeten hun bek houden (sorry). Mensen met zoveel ambities zijn de mensen die het verste komen in de maatschapij, mensen die dit soort mensen bekritiseren worden later niksnutten die leven van een uitkering. Blijf jezelf doen, het is fijn om te zien dat er mensen zo vol met leven en ambitie zitten en weetje wat is nou echt het grootste mentale verschil tussen jongens en meisjes. Juist niks. Blijf jezelf en laat iedereen eens zien wie je bent.

Succes

(sorry voor mijn taal gebruik)

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • March 22, 2026

Weten zij dat we niet langer in de 19de eeuw leven?  Losers die niet kunnen verdragen dat vrouwen het beter doen en daarom allerlei achterlijke theorietjes verzinnen om anderen naar beneden te duwen.  Succes met jullie bedrijf!

Trouwens, dat ze een ambitieus meisje niet aantrekkelijk vinden, is echt wel hún probleem en niet het jouwe.  Alsof die types zelf zo aantrekkelijk zijn.

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • March 22, 2026

Hey! Laat die jongens maar kletsen en die docenten die zulke dingen zeggen zouden minstens opnieuw naar school moeten ! Ga lekker je doel na en trek je niks aan van dat middeleeuwse gezeur.  Ik vind je juist super cool en ik hoop dat je je doelen bereikt!! 💪

😘Tover 

Katje1283
Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • March 22, 2026

Wat maakt dat uit, doe gewoon wat je zelf leuk vindt, dan kom je het verst in je leven.

En als je het nou echt heel vervelend vindt, zeg het dan tegen iemand want anders gebeurd er niks

-dag dag-

Merel12345
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • March 22, 2026

Hey juu

Het is mooi  om te zien dat vol ambitie zit ga zo door luister niet naar jongens in de klas of naar je docenten die zijn jaloers dat je gaat maken met je zussen en dat ze  zegen dat vrouwen geen    bedrijf kunnen   runnen  die zijn gek. 

Ga zo door blijf je zelf dat ga je het reden 😘

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • March 22, 2026

Gewoon vragen, wat denken ze dat er bij komt kijken om een winkel te draaien?  Inkoop, klanten, dat soort dingen.

En dan vraag je "en wat van die dingen kun je alleen maar met een piemel?" 

Daar hebben ze geen antwoord op!

Ze mogen zelf hun gedienstige meisje zoeken dat alleen maar 'mooi' kan zijn op toktok, wens ze maar heel veel succes met hun leven.