Vraag

Schuldig voelen over rijke ouders

  • 25 May 2024
  • 1 reactie
  • 67 Bekeken

Ik ben een jongen (13) met rijke ouders. Ik woon in een gemeente met alleen rijke mensen, maar ik ga naar een (middelbare) school in een stad met minder rijke mensen. Ik voel me hierdoor schuldig. Als het regent word ik door onze chauffeur in een rolls royce naar  school gebracht en dan kijken kinderen heel raar op. Ik moest een keer in mijn vaders thuiskantoor iets pakken en toen zag ik een belastingsbrief op het bureau liggen die al geopend was ik keek ernaar en toen zag ik “inkomsten 2023” erop staan met mijn vaders naam. Er stond €78.434304,56  op.  Ik nam ook een keer iemand mee naar huis en vond mijn huis zooo groot zij hij en zij voor de grap ook mag ik wel vrienden met jouw zijn van je ouders. Ik voel me gewoon schuldig  dat heel veel mensen het niet zo breed hebben en ik gewoon iedere vakantie op vakantie ga met het vliegtuig first class, 1 keer in de private jet van mijn vaders bedrijf.  Ik heb ook wijzig mensen waar ik dit kwijt kan, ik heb geen broers, zussen, neven of nichten. Niet alleen mijn ouders zijn rijk maar ook mijn opa’s  en oma’s  die waren blijkbaar dus al met pensioen op hun 49e. Ik wil heel graag mensen helpen maar dat is best moeilijk. Voor de mensen die zich afvragen:’heeft hij wel contact met zijn ouders’, ja dat heb ik en vaak ook mijn moeder werkt niet en mijn vader is eigenaar van een miljoenen bedrijf maar is iedere avond bij het eten thuis  en is dan ook heel de avond thuis, alleen als hij moet golven met een bedrijfs vereniging is hij niet thuis voor het eten. Ik zou heel graag je mening hier over krijgen.

 

bedankt voor het lezen.


1 reactie

Reputatie 1
Badge

Hey

Je hoeft je hierover echt niet schuldig te voelen!!!

 

Ik snap het ook wel, ik heb ook hele rijke ouders en heb daar ook last van, want kinderen vinden dat ik altijd de nieuwe iphone krijg enzo, dat ik daardoor minder rijke ouders moet hebben zeggen ze, maar ik snap dat ook gwn niet, en ik moet altijd trakteren als we bij de mac gaan eten enzo van ze, omdat ik rijke ouders heb enzo, en dat is echt mega irritant, maar je moet je hier echt niet schuldig voor te voelen!

Reageer