Skip to main content
Vraag

richting kiezen

• September 16, 2025
  • 5 reacties
  • 76 Bekeken

hey! ik zit in de 2de en ik mag in de 3rde al een richting gaan kiezen alleen ik weet echt niet wat ik later wil doen als werk hoelang duurde het bij jullie waneer je het echt zeker wist en is het erg als ik het in de 3rde nog niet weet

ย 

5 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 19, 2025

Hee โ€‹@yourbestie4life! ๐Ÿ˜„

Maak je geen zorgen als je nog niet weet wat je later wilt doen, dat is helemaal normaal. Bij veel mensen duurt het best lang voordat ze dat weten. Sommige mensen weten het pas echt als ze al wat dingen hebben geprobeerd of als ze ouder zijn.

Het is okรฉ om gewoon te kijken wat je nu leuk vindt op school of als hobby. Je kunt dingen uitproberen en dan zie je vanzelf wat bij je past. Praat ook met je mentor of decaan, die kunnen je tips geven over wat je later zou kunnen doen. Gewoon rustig aan en niks overhaasten, het komt echt goed. Iedereen ontdekt het op zijn eigen tijd! ๐ŸŒŸ

xx liefs Wolfย ๐Ÿบ

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • January 23, 2026

Ik wist het in de 4de pas, had me paar maanden voor me eindexamens pas ingeschreven en het is de beste keuze die ik heb gemaakt.

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • January 24, 2026

Waar hou je van? Bijv. Ik hou van kleine kinderen dus het lijkt mij wel leuk om juf te worden voor groep 3, en nu als bijbaantje werk ik in de horeca, dus als juf niks word ( discalculie ๐Ÿ˜ญ) dan kan ik altijd daar nog gaan werken ofzo iets snapje? Je kunt ook een eigen bedrijf beginnen met iets wat je leuk vindย 

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • January 24, 2026

Hey โ€‹@M.anoniempjeย  als je daardoor geen juf kunt worden dan misschien wel groepsleider of in de kinderopvang, er zijn vast nog veel andere beroepen waarin je met kinderen kunt werken en zeker net zo leuk! ๐Ÿ˜‰En vrijwilligers werk als leidster bij Scouting of iets dergelijks, sport etc.ย 

Liefs, Tover xxx

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • January 25, 2026

Hey โ€‹@M.anoniempjeย  als je daardoor geen juf kunt worden dan misschien wel groepsleider of in de kinderopvang, er zijn vast nog veel andere beroepen waarin je met kinderen kunt werken en zeker net zo leuk! ๐Ÿ˜‰En vrijwilligers werk als leidster bij Scouting of iets dergelijks, sport etc.ย 

Liefs, Tover xxx

Thanks โ€‹@Tover01ย !!!