Vraag

Ontslag nemen..

  • 20 April 2019
  • 3 reacties
  • 380 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik werk dus al een paar maanden bij postnl en heb al meerdere keren reparaties moeten uitvoeren die nog duurder zijn dan mijn gemiddelde loon per maand, vandaag ging mijn bagage drager los zitten en kon ik dus niet verder, ik belde mijn teamleider op en die zei: zoek zelf maar een oplossing ik verwacht dat het vandaag allemaal gebracht wordt. Nou met veel pijn en moeite uiteindelijk toch met kunnen doen. Maar nu is het dus, ik wil niet meer verder.. Mijn fiets Gaat steeds verder achteruit en ik vind het niet leuk meer vooral door de notre reactie van mijn teamleider. Alleen als ik ontslag neem moet ik nog tot 31 mei door en dat wil ik dus echt niet.. Is er iets wat ik kan doen?

3 reacties

Hey!

Je zou ergens in je contract moeten kunnen terugvinden of je schade aan je werkspullen en dergelijke zelf moet betalen.
Als dit het geval is zal je hier helaas niet veel aan kunnen veranderen. Het zal volhouden zijn tot 31 mei als je ontslag wil nemen.
Misschien zou je ook ergens aan een goedkope tweedehandsfiets kunnen komen? Dan hoef je niet steeds reparaties aan je huidige fiets uit te voeren.
Als je in het contract staat dat de kosten voor het bedrijf zijn en niet voor jou, dan zou je een klacht kunnen indienen bij één van de hogere bazen van PostNL.

Groetjes
Lot
Neem je contract en de CAO inderdaad even goed door.... Normaliter moet een werkgever jou de middelen geven om jouw werk te kunnen doen, maar er kan ook sprake zijn dat je je eigen fiets moet gebruiken (en ookonderhouden) en dat je daarvoor al een vergoeding krijgt.

Voor wat betreft het opzeggen : vaak heb je inderdaad te maken met 1 maand opzegtermijn die pas gaat lopen op het eind van de maand. Misschien kun je dat nog iets verkorten als je nog verlofdagen hebt staan.

Maar probeer gewoon met je teamleider op een nette manier een kortere termijn te bedingen. Kom je er dan echt niet uit dan kun je ook nog een heel gemeen spelletje spelen : meld je desnoods ziek. Kun jij lekker uitslapen en je krijgt nog betaald ook. Zo zou het niet moeten gaan natuurlijk, maar als jij een wurgcontract hebt en een hongerloontje dan werk je zoiets wel in de hand.
Neem je cao door idd, ik hoop dat je deze goed en grondig heb geleze . Als er niks in staat over eigen reparaties. Zou ik per direct ontslag nemen. Het is onacceptabel dat je teamleider zegt: "Zoek het zelf uit." Ook als het in je cao stond, kan hij of zij eventueel meedenken aan een oplossing. Het zou fijn zijn voor jou en het bedrijf

Reageer