Skip to main content
Vraag

Muzikant willen worden

• July 1, 2026
  • 1 reactie
  • 14 Bekeken

NotMe711
Forum|alt.badge.img

Hallo iedereen,

Zoals je vast wel in de titiel hebt gelezen wil ik heel graag een grote muziekant worden. Ik ben 15 jaar en speel al 7 jaar drums en ong 1 jaar gitaar ( Ik speel vooral metal ). 

Ik heb alleen geen idee hoe ik hier aan moet beginnen. 

Ik denk dat ik moet beginnen met het vinden / starten van een band, maar hoe doe je zoiets. Ik heb al online naar sites gekeken, maar er zijn eigenlijk maar 2 sites die zeggen dat ze hiervoor zijn, maar dat zijn heel slechte sites. Iemand ideen of tips waar ik mensen kan vinden? 

Mensen nog tips voor andere dingen die ik kan doen om verder te komen? 

Mvg,

vawege andere topics gaan ik niet mijn identiteit weggeven. 

*Tekst verwijderd door de Kindertelefoon wegens regel 4. Het vragen om contactgegevens of het uitwisselen van contactgegevens is niet toegestaan.*

1 reactie

Pietertje2103
Forum|alt.badge.img+2

Hoi ​@NotMe711,

Wat super leuk dat je muzikant wilt worden! Zelf speel ik al zolang ik me kan herinneren piano, allerlei genres eigenlijk, en ik zie ook wel een muziekcarriere voor me. Ik ga proberen met een paar vrienden een josti band op te zetten. Misschien heb jij ook vrienden die een instrument bespelen? Vraag het ze eens! Anders kun je altijd een muziekschool opzoeken, al is dat wel vaak erg duur tegenwoordig…

Wat betreft het beter worden, mijn ervaring is dat je vooral met regelmaat moet oefenen. Niet per se lang, maar je moet willen oefenen, elke dag 30 minuutjes. Probeer ook eens iets te spelen wat te moeilijk lijkt. Als je geen moeilijkere liedjes aandurft, dan blijf je op het zelfde niveau.

Veel geluk en plezier met je muziek! Liefs, Pietertje