Vraag

Kleedgeld

  • 1 November 2018
  • 7 reacties
  • 433 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi, ik ben 14 jaar oud en ik krijg van Mn ouders 40,00 per maand om alles van te kopen: Schoenen, jassen, ondergoed, sokken, make-up, broeken ect.. Mn moeder zegt dat ik moet gaan sparen om een jas of schoenen te gaan kopen. Mn ouders zijn echt niet arm dus ik begrijp niet waarom ik zo weinig geld krijg. Mn vriendinnen krijgen rond de 50 euro + zakgeld en hoeven hun schoenen en jassen niet zelf te betalen. Is het normaal dat ik 40,00 per maand krijg of niet? Ik pas heel soms op voor kinderen, maar daar krijg ik meestal rond de 10,00 voor.

groetjes Louise

7 reacties

Heyhey!
Zelf krijg ik €50 per maand, en ik kan het daar ruim mee halen. €40 is echt níét weinig ofzo!
Ik bedoel, heb je elke maand een nieuwe broek en trui nodig? Niet echt. Als je elk half jaar nieuwe schoenen wilt (zomerschoenen & winterschoenen) kun je als je 2 maanden spaart al wel een goed paar kopen.
Verder heb je echt niet zoveel kleding nodig. Met veel dingen kun je wel minstens 2 jaar doen en je hoeft dus echt niet elke maand €40 aan kleding uit te geven.
Dus, €40 is niet echt weinig & het is ook niet zo dat als je ouders rijk zijn jij ook maar alles moet kunnen kopen wat je wil?
Greeetzz,
Suikerspinnn
Hoi, suikerspinnn. Je krijgt wel 10,00 meer en ik heb in 2 maanden niet alleen een jas nodig of schoenen. Ik kan nu ook niet naar de stad om iets te gaan drinken met vriendinnen. Of andere dingen. Stel het word winter dan moet ik warme kleding kopen en een winterjas/schoenen, dan kan ik niet van te voren een paar maanden sparen. En als het weer zomer word het zelfde probleem. Ik hoef niet perse merk kleding, dus daar ligt het niet aan.
40 euro us best wel veel ik krijg 200 per jaar. Als je meer geld wil zou ik vragen aan meer mensen of je vaker kan oppassen of een bjjbaantje zoeken of hoedkopere kleding kopen.
"Mn ouders zijn echt niet arm dus ik begrijp niet waarom ik zo weinig geld krijg."
Misschien zodat je de waarde van geld leert.

"Is het normaal dat ik 40,00 per maand krijg of niet?"
Voor iedereen is dat anders, maar als het echt niet goed voor jou uitkomt, dan lijkt mij mij verstandig om het met jouw ouders te bespreken.
480,00 euro per jaar is echter niet niks.

"Stel het word winter dan moet ik warme kleding kopen en een winterjas/schoenen, dan kan ik niet van te voren een paar maanden sparen. "
Het is niet alsof je na een jaar uit je garderobe bent gegroeid, dus ik neem aan dat je op een gegeven moment wel voldoende kleding hebt.
Zeker dingen zoals jassen en schoenen slijten niet zo snel onder normale omstandigheden.
En veel kleding kun je het hele jaar door blijven dragen, tenzij het kwik erg stijgt of daalt.
ik krijg 10 per maand maar hoef geen kleding te kopen maar 40 per maand met kleding kopen lijkt me zeker niet weinig en misschien zelfs best veel
Wees blij, ik krijg helemaal niks
Moet zelf werken voor mijn geld
Reputatie 3
Badge +3
Heey,

Ik ben het eens met de bovenstaande reacties. €40,- per maand zonder er iets voor te doen is echt veel.

Mijn ouders hebben het ook echt niet slecht, maar ik mocht en was blij met de €25,- die ik elke maand kreeg. Het zorgt ervoor dat je leert om te gaan met geld. En dat sparen belangrijk is. Je ouders kunnen je misschien wel €100,- per maand geven, maar ga jij dan nog werken als je 15 bent? Nee. Want je krijgt toch genoeg.

Zoals Menspersoon al zei. Je hoeft niet elke winter een nieuwe winterjas aan te schaffen, of elke maand nieuwe schoenen. Of kleren. Dus sparen zou geen probleem moeten zijn.

Je ouders krijgen dat geld ook niet zomaar in hun handen geschoven, daar moeten zij ook voor werken. Dus waarom jij dan niet?

Ga gewoon vaker oppassen of zoek een bijbaantje. En werk voor je geld!

^
Faster

Reageer