Vraag

Kleedgeld

  • 17 September 2018
  • 5 reacties
  • 499 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben een meisje van veertien. Ik krijg 30 euro kleedgeld waar ik alles van moet kopen. Ook mijn schoenen en winterjas. Maar ik vind dat een beetje weinig, maar mijn moeder niet. Zij zegt dat ik niet elke maand nieuwe kleren nodig heb. Alleen ik groei ook gewoon nog en wil geen ouderwetse kleding aan. Ook als ik goeie schoenen wil kopen ben je snel 120 euro kwijt... Dat is al 4 maanden sparen. Dan ook nog winter en zomer schoenen en een winterjas. Een goede winterjas kan als snel 90 euro kosten. Ook al drie maanden.. Dan heb je nog vijf maanden over, dus 150 euro voor alle kleding die je voor het hele jaar moet kopen, terwijl je makkelijk 30 euro moet uitgeven voor één goede broek. Hoe kan ik mijn moeder overhalen om meer kleedgeld te krijgen, en vinden jullie 30 euro per maand ook niet een beetje weinig? Ook krijg ik 4 euro zakgeld, maar dat moet ik dan weer gebruiken voor cadeautjes en andere dingen. Doeg xx

5 reacties

persoonlijke mening! dus sorry al ben je het er niet mee eens.

ik zelf krijg namelijk geen zak/kleedgeld dus 30 euro vind ik al veel, maar om eerlijk te zijn kan je toch ook gewoon goede schoenen van 70-80 euro kopen? en winter/zomer schoenen is dat ook perse nodig?(ikzelf heb gewoon een paar schoenen voor het hele jaar)
daarin tegen heb je wel 2 jassen nodig ja. ik denk ook niet dat je elke maand nieuwe kleding nodig heb.
dat was dan misschien het "negatiefe"

dus,
ja je bent in de groei dus heb je gemiddeld meer geld nodig aangezien je wel vaker nieuwe kleding nodig heb.
hoe kan jij je moeder overhalen, tja dat verschilt per moeder. je kan zeggen dat je nog 14 bent en dus nog veel groeit en daarom wat vaker nieuwe kleding nodig heb en dan deze berekening van jou laat zien waaruit je kan laten blijken dat je het echt nodig heb.

kleine tip om nog meer geld te krijgen(als je het nog niet doet tenminste): zoek een bijbaantje, dan verdien je misschien elke week weer 30 euro erbij ofz en dan heb je net die nieuwe broek alweer
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Ik krijg zelf ook geen kleedgeld (vroeger bij me eigen ouders ook niet). Ik kreeg altijd alleen zakgeld van €15,- en daar moest ik alles van betalen. Wat ik mezelf ook afvraag je kan toch ook leuke schoenen kopen van €50/80 euro? En zoals @Ronald2001 ookal zei. Zijn winter/zomer/ echt nodig? Ik ben geen meisje dus idk. Maar mij ik heb zelf ook 1 paar schoenen. Of nou ja ik heb er 2 maar 1 daarvan zijn de oude. Een winterjas heb je wel nodig maar een zomerjas?? Ik draag in de zomer geen jas hoor. En als het fris buiten is dan doe ik een vest aan. Dan over de kleding. Ik snap dat je er niet uit wilt zien als iemand uit de jaren 2006. Maar je kan toch ook normale kleren kopen. Gewone T-shirts? En normale broeken. Die zijn heus wel wat lager ook goed.

Je zou misschien aan je moeder kunnen voorstellen over de jas(sen) en schoenen. Of zij misschien de helft wilt betalen of misschien maar €30,- ofzo?

Zoals @Ronald2001 het al aangaf kan je misschien opzoek gaan naar een baantje zodat je zelf meer geld verdiend en dat dus bijvoorbeeld kan uitgeven aan luxere kleding!

Gr: Mr.S
Mij lijkt €30/maand wel voldoende.
Een paar schoenen lijkt mij voldoende, maar ik ben natuurlijk jou niet en mijn schoenen zijn duurder vanwege de grootte...
Zeker voor dat bedrag verwacht je wel dat ze eventjes meegaan, zonder ernstige slijtage te vertonen.
Als je echt over ruig terein loopt raad ik je aan om bergschoenen aan te schaffen, maar anders horen sneakers prima te werken.

Daarnaast neem ik aan dat je , gezien je waarschijnlijk niet echt meer groeit, niet elk jaar een nieuwe jas of een nieuw paar schoenen nodig hebt, dus die kosten zullen wel mee vallen. Datzelfde geldt natuurlijk ook voor kleding.

Een baantje, zoals door anderen al gezegd is , zal ook helpen.
hey,

ik snap je echt helemaal..
ikzelf ben 12 en zit nu in de tweede. dus bij mij gaat alles snel met alles dus ook met de mode.
ik moet mijn ouders nog overhalen om kleedgeld. ik ga dit proberen:
  • Je zou kunnen zeggen dat je op een leeftijd gekomen bent waarop je graag je eigen kleding uitzoekt.
  • Je kan een afspraak maken met je ouders dat je de kassabonnetjes van je kleding goed bijhoudt, zodat je toont dat je bewust met je geld omgaat. (en dat je/ik dus meer geld nodig hebt)
  • vragen aan je vriendinnen hoeveel zij krijgen en afspraken met hun ouders en dat tegen je ouders vertellen dan weten zij ook een beetje wat andere van jou leeftijd krijgen.
voor de rest weet ik het niet echt...
Hoi, 30 euro is inderdaad niet heel veel als je ook nog jassen en schoenen moet kopen. Op Nibud staat: "Voor een compleet ‘kledingpakket’ is minimaal € 50,- per maand nodig. Ook sokken, ondergoed, schoenen en de winterjas zijn hierin meegenomen."
Misschien kun je dit aan ze laten zien? Zodat ze van iemand anders, dan van jou, horen dat het te weinig is. Als verhoging geen optie is, zou je kunnen overleggen of ze in elk geval 50% kunnen betalen van je schoenen/jas.
Hier staan ook tips om je ouders over te halen:
tips om verhoging kleedgeld te krijgen

(ik weet niet of dit als reclame telt trouwens?)
succes! 🙂

Reageer