Vraag

is het normaal dat ik moet schoonmaken?

  • 13 March 2021
  • 7 reacties
  • 141 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hoi, ik werk nu ongeveer een maand bij de supermarkt achter de kassa en vandaag moest ik alle wc’s schoonmaken en overal de vuilnisbakken verschonen. is het normaal dat de kassa mensen de wc’s schoon moeten maken? want het voelde heel erg alsof ze mij expres alle kut klusjes lieten doen omdat ik nieuw ben.. ik voelde me heel naar en buitengesloten erbij 


7 reacties

Reputatie 2
Badge +2

Beter negeer je het gewoon, en nee ze laten je geen kutklusjes doen omdat je nieuw bent. iedereen doet van alles wel wat als je het raar vind kan je het ook even aan je baas vragen

Hee,

Opzich is het niet heel gek dat je moest schoonmaken, toch? Ookal sta je op kassa, betekent niet dat je geen andere dingen hoeft te doen.

Wie had je anders willen laten schoonmaken? Je werk in een winkel met elkaar. De een zit in de vulploeg, de ander spiegelt en de ander zit achter de kassa. De een is niet meer belangrijk dan de ander. Het is allemaal van belang.

Het hoeft niet zo te zijn dat je dit moest doen omdat je nieuw bent. Misschien kun je een keer aan een collega vragen hoe dat werkt met schoonmaken etc.

Groetjes,
Simply Me

Je moet kijken of dat in je contract staat. Zo niet, dan zijn ze jouw misschien geld schuldig. Zowel, dan is dat gewoon normaal.

Badge

De meeste bijbaantjes en stages moet je vanalles doen. Vaak ook de kutklusjes ja

Ik snap wat je bedoelt. Ik begon ook bij een winkel te werken en zeker de eerste 3 maanden lieten ze mij alleen maar rotklusjes doen. Toen ik de moed had heb ik gevraagd waarom ik dat alleen moet doen. Was omdat ik nieuw was en meer motivatie moest krijgen (wat lastig was want ik moest alle klusjes doen). Maar ik heb eraan gewerkt en nu hoef ik veel minder klusjes te doen. VERGEET NIET KLUSJES HOUD JE ALTIJD. 

Reputatie 3
Badge +2

Dit is dood normaal. Dit doen alle bedrijven en zult er aan moeten wennen dat je soms ook een stom klusje moet doen. Zeker als je nieuw bent laten ze je vaak wat verschillende dingen doen.

Reputatie 2
Badge +3

true @Emma123 

Reageer