Skip to main content
Vraag

Ik maak me best wel zorgen om geld

• August 16, 2025
  • 3 reacties
  • 73 Bekeken

Wolf
Forum|alt.badge.img+19

M'n ouders werken allebei en we hebben geen slecht leven, maar ik hoor ze regelmatig mopperen op elkaar. We zijn nu bezig met de tuin en alles is zo super duur hoor ik ze dan zeggen. 

Ik weet dat het leven duurder is geworden, kijk maar naar de boodschappen. Wij doen de week boodschappen altijd op zondag dus ik kan al wel raden hoe het morgen gaat zijn. Wij komen vrijwel nooit uit onder de 100 euro, en dat terwijl we helemaal niet al het duurste eten nemen.

Daarnaast gaat het niet zo goed met de baan van mijn vader. Dat vind ik lastig, zeker als ik hoor dat er weer mensen ontslagen zijn. Wij kunnen niet leven zonder het salaris van mijn vader. Dus ja ik maak me wel eens zorgen dat we straks het moeilijk krijgen.

Ik voel me dan vervelend om te vragen voor iets extra's als ik er zin in heb. Omdat ik al weet hoe hard m'n ouders moeten werken voor het geld. Maar ik heb ook niet veel eigen geld. 

Weten jullie manier hoe ik geld kan verdienen zonder een bijbaantje te nemen? Ik heb al een bijbaantje gehad en ik kan dat niet combineren met school. En als ik een bijbaantje zou nemen, zou dat dus alleen voor de zomerperiode zijn, en ik heb nog geen werkgevers gezien die dat doen.

Ik hoop graag de opties, alvast bedankt!

xx liefs Wolf 🐺

3 reacties

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • August 16, 2025

Misschien een bijbaantje in het weekend of misschien folders rond brengen dat is volgens mij alleen op maandag als ik het goed heb .

xx-me
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • September 3, 2025

je zou kunnen een (extra) bijbaantje doen en dat geld aan je ouders geven, ik weet niet of dat een optie is of niet. of als je al een bijbaantje doet zou je misschien een klein deel aan je ouders kunnen geven. als je het niet kan of wil met school is het nog een optie om het te doen in de vakanties! 

TIP: ga in de avonden oppassen bij kinderen. als de kinderen jong zijn gaan ze al vroeg naar bed en kun je gewoon huiswerk maken en leren terwijl je geld verdient!  

sommige mensen krijgen ook nog geld van de belasting enzo van vroeger, daar zou ik achteraan gaan. mijn ouders kregen ineens 5000 euro want die kregen ze nog ofzo.

Probeer te letten op wat je koopt, niet elke maand nieuwe schoenen (geen idee of je dat doet of niet maar ja). kijk bijvoorbeeld eens in de kringloop winkel voor kleding of andere spullen.

als je veel geld kwijtraakt aan kleding kun je je inschrijven voor iets als bijvoorbeeld ‘the clothingloop’ dat is iets wat ik toevallig ken maar er zijn er vast meer. dat is een tas die door heel NL gaat en als je er 2 kledingsstukken in doet mag je er ook 2 uit halen, helemaal gratis. dan kun je ook de goede maat enzo selecteren op zo’n site en krijg je de juiste maten.

wat ook echt helpt als je helpt met huishouden. ruim de vaatwas een keer extra in en loop een keer meer met de hond. voor jou duurt het 10 minuutjes en voor je ouders weer een hele hoop tijd om te werken of dingen te doen!

hopelijk heb je hier iets aan, liefs

xx

J.R.
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • September 4, 2025

Misschien een bijbaantje in het weekend of misschien folders rond brengen dat is volgens mij alleen op maandag als ik het goed heb .

Bj spotta is dat zaterdag t/m maandag