Skip to main content
Vraag

Ik kan niet kiezen tussen een beroep

• May 21, 2025
  • 3 reacties
  • 39 Bekeken

Annabelle456
Forum|alt.badge.img+2

Hoi allemaal,

Ik ben heel erg geïnteresseerd in paarden en ik zou later ook heel graag veearts willen worden want ik vind het zo leuk om met paarden om te gaan en ze te helpen als ze ziek zijn. Maar eigenlijk zit ik op het VWO en als ik een opleiding doe om veearts te worden zou ik in principe met het VMBO of zoiets al goed zijn. Ook is veearts en veel minder goed betaald baan dan bijv.  Een dierenarts.

Als ik VWO blijf doen kan dierenarts worden, maar eigenlijk vind ik veearts veel leuker.

Dus wat zal ik dan doen zou ik toen was ik leuk vind en veearts worden ( maar wel veel minder goed betaald krijgen)  of zal ik dierenarts worden wat ik iets minder leuk vind maar wel veel beter betaald krijgen

3 reacties

• May 21, 2025

Hoi ​@Annabelle456 

Je moet doen wat jij denk dat goed is 

Ik heb zelf nu tl niveau (had zelfs havo) en ik wil later op de vrachtauto. Voor vrachtwagen chauffeur is minimale kb 

En ja je hebt vwo dus als je geen veearts wilt zijn kan je altijd iets anders gaan doen veel mogelijkheden. 

Jij moet doen waarvan jij denkt dat jij gelukig van word 

Groetjes chauffeur badeend 

girlvan_
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • May 21, 2025

Je gaat het jarenlang doen, en dan is het belangrijk dat je er blij van wordt. Geld is natuurlijk fijn, maar elke dag iets doen waar je geen energie van krijgt, dat is op de lange termijn zwaarder dan iets minder verdienen. Misschien ontdek je later nog een tussenweg, of kun je als veearts juist weer doorgroeien. Volg je hart, echt 💗

IkBenanoniemm
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • June 4, 2025

Gewoon doen wat je leuk vind

als je vwo doet en een vmbo studie wilt doen moet je dat vooral doen