Vraag

Hoe krijg ik klanten als developer

  • 16 April 2021
  • 2 reacties
  • 90 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hi iedereen,

 

Ik ben [...], en ben 16 jaar. Heb geen bijbaantje omdat ik heel veel skills heb op het gebied frontend development. Ik kan prachtige websites maken, en heb dat zeker al is gedaan. Wat ik dus doe is ik maak een Design in Adobe XD, maak deze daarna na in HTML/CSS/JS, ik heb ook al van veel mensen gehoord dat ze mijn werk waarderen en dat ik hier veel geld mee kan verdienen. Het probleem is, en klinkt heel dom, maar ik weet niet hoe ik hier geld mee kan verdienen. Op een Chat platform (Discord) heb ik een server waar ik mijn dienst aanbied maar heb daar iets van 40euro mee verdient. Ook heb ik een account op een freelance website (Fiverr) maar dit is zonder succes.

 

Mijn vraag is dus, hebben jullie tips hoe ik opdrachten kan krijgen. Ik durf geen bedrijven een mailtje te sturen vanwege Juridische redenen, en als ik het zou mogen doen, naar welke bedrijven moet ik een mailtje sturen. 

 

Ben erg ondernemend gedreven, erg leergierig en sta open voor tips. Btw, ben nieuw op deze forum, welkom [...], dankjewel ;)


2 reacties

Reputatie 2
Badge +3

Hey, mede web-dev hier.

 

Beetje meer back-end in my case!

 

Maar ik weet niet perse hoe je meer geld kan verdienen, ik doe mijn meeste werk gratis wat niet de beste manier is, had ook een Fiverr aangemaakt maar daar had niemand intresse in.

Ik richt mijzelf vooral op kleinere bedrijven en of klusjes.

Ik denk dat moet richten op beginnende en kleine bedrijfjes. Zij zullen misschien nog geen website hebben maar bijvoorbeeld alleen een facebook-pagina ofzo. Je kunt de eigenaar van zo'n bedrijf eens een berichtje/mail sturen of evt. opbellen met de vraag of ze interesse hebben in een professionele website. Ken je zo'n bedrijfje in de buurt? Dat zou een mooi beginnetje kunnen zijn.

Een bekende marketing truc is om je eerste klant jouw service gratis of met een aanzienlijke korting aan te bieden. In ruil hiervoor kun je hem/haar vragen om een verwijzing naar een mogelijke nieuwe klant of kun je hem/haar vragen om een recensie te schrijven. Zo wordt het voor je klant een stuk aantrekkelijker en heb jij sneller je volgende klus te pakken.

Ondernemers hebben meestal wel een netwerkje met soortgelijke bedrijven. Misschien heb je wat aan die doorverwijzing. En bij het overtuigen van mogelijke nieuwe klanten helpt het natuurlijk als je positieve recensies en een mooi eindresultaat van een vorige klant kunt laten zien. Dus het gratis/goedkoop aanbieden van je eerste klus heeft veel voordelen en wordt gezien als een goede ‘investering’ in je bedrijf. Het kost je wat tijd en je krijgt daar niet/weinig voor betaald. Maar op den duur levert je dit meer geld op.

 

Ik denk dat je zo een beetje kunt beginnen.

Reageer