Skip to main content
Vraag

HOE KAN IK WERK VINDEN

• February 24, 2026
  • 6 reacties
  • 65 Bekeken

Meris
Forum|alt.badge.img+5

hallo meine liebe snitzels!! Meris hier en IKKE VRAAG HEBBE

Ik ga dus naar comic cons, en die zijn echt super super gaaf en omgomg peakpeak maar DUUR. Ik heb superveel moeite met sparen (monster energy addict) en ik geef alles meteen uit. Moet ik mee kappen maar pls het is echt moeilijk een vooral als je zo veel dingen wilt🙏

Duss, ikke zoek baantje! Ik kan zegmaar nog niet in een supermarkt werken omdat je daar dus minimale leeftijd moet hebben en die heb ik dus nog niet. (Wel bijna maar ik heb geen zin om te wachten tot me verjaardag en me favoriete comic con is eerder dan me bday)

Ik zit te denken over oppassen maar ja hoe doe je dat?? Hoe convince je je ouders?😭 heitje voor karweitje?? pls ik heb ideeën nodig-

Dus tja dat!! Iemand tips?

6 reacties

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+6

Guten Tag Meris,

Ik heb goed contact met mijn buurman en vrouw en die hebben kinderen. Ik stelde voor dat ik wel kon oppassen als ze het een keer nodig hadden. Nu doe ik het vaker. 

Je kan ook even stoppen met energiedrankjes (toch?). Het lukt vast als je weet dat je daardoor het geld kan uitgeven aan dingen die je heel leuk vindt. 

En je kan heel misschien een lening vragen bij je ouders, met als belofte dat je het als je een bijbaan hebt, na je verjaardag, het terugbetaalt.

Liebe Grüße (2 jaar Duits doet wat met je)

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • February 25, 2026

Heyy ​@Meris ,

Zit je/je ouders mss in een buurtapp?❤ Je zou daar een berichtje kunnen sturen met of iemand een oppas zoekt/klusjes heeft🙃 

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • February 25, 2026

Hey ​@Meris, ik vind het idee van ​@Cantaloupe heel goed en anders kun je ook langs deuren gaan om te vragen of iemand z'n auto gewassen wil, de flessen ingeleverd, etc😉 Ik denk verder niet dat je ouders heel moeilijk zullen doen, het is helemaal niet vreemd om een baantje te willen. 

Wat ​@nieuwschierig_aapje zegt over de energy drinks: het is idd wel beter om te stoppen maar dat zal wel moeilijk zijn. Dus je kunt misschien steeds minder doen ipv meteen stoppen🙃

Liefs, Yusa 😘

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • February 26, 2026

hi ​@Meris 

er zijn door de andere al goeie tips gegeven. ik had uit een ander topic nog dit naar iemand geschreven misschien heb jij er ook iets aan😉 

je kan bijvoorbeeld krantenwijk gaan lopen dat deed ik ook op die leeftijd (niet de leukste baan), want je moet door de regen en storm maar je verdient wel wat. je kan ook oude spullen die je niet meer gebruikt verkopen hopelijk heb je er wat aan veel succes.

liefs vie.

Meris
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • March 9, 2026

@vie 

jaa dat heb ik gedaan, maar t is hell

banaan met chocoladesaus
Forum|alt.badge.img+3

ik ben het eens met ​@Cantaloupe en ​@nieuwschierig_aapje 
succes nog!