Vraag

Geld voor een telefoon

  • 11 May 2019
  • 4 reacties
  • 310 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi, Ik zou graag een nieuwe telefoon willen want de telefoon die ik nu heb heeft echt niet genoeg ruimte en de camera is al een hele tijd kapot. Ik ben bereid om een deel te betalen, maar ik heb zeker niet genoeg om alles te betalen dus ik heb mijn moeder al overgehaald om een deel te betalen. Alleen wil mijn vader mij nu niks geven (fyi mn ouders zijn gescheiden). Enige tips waarmee ik hem ook kan overhalen?

Ik wil er wel bij zeggen dat ik wel zakgeld krijg maar niet bepaald veel. Ook zijn er niet echt duidelijke afspraken gemaakt over wat ik allemaal van mijn zakgeld moet kopen. Ik bezorg trouwens ook folders maar eerlijk gezegd verdient dat niet veel.

4 reacties

Hoi,
Misschien kan je duidelijkere afspraken gaan maken over je zakgeld.
Als je vader dan nog steeds niet wilt meebetalen, kan je misschien op een andere manier geld gaan verdienen.
Ik weet niet hoe oud je bent, dus misschien kan je eens op internet kijken wat voor baantjes er bij jou in de buurt, voor jouw leeftijd beschikbaar zijn.
Hopelijk heb je er wat aan,
Xx, mij
Je zou redenen kunnen noemen waarom je een nieuwe telefoon nodig zou hebben.
Het helpt bijvoorbeeld enorm bij school: het maken van opdrachten, vullen van je agenda , het aflezen van je rooster e.d.
Sowieso is het echt een "multitool" aangezien je allerlei soorten media kunt gebruiken, inderdaad foto's nemen, dingen uitrekenen, bellen en al dat soort dingen.
Zo'n nieuwe telefoon zou dat beter kunnen doen, dus dat zou je moeten vertellen aan hem.

Ik zou wel echt je tijd nemen om te kijken naar wat jij wilt van je nieuwe telefoon.
iPhones en Samsungs kun je beter vermijden, als geld een probleem is en je dus het meeste wilt krijgen voor je geld.
Ik weet niet echt tips hoe je vader wel opeens gaat meebetalen aan je telefoon. Of hij ziet het als een luxeartikel en redeneert dat hij er vroeger ook geen een had, of hij heeft het gewoon financieel niet breed, of hij wil je juist meegeven dat je eerst moet sparen voordat je iets nieuws kan kopen. Of iets anders, dat weet ik niet. Misschien kun je nog een goed moment afwachten bij je vader, en hem dan nog eens heel lief aankijken.

Maar ik zou er rekening mee houden dat je andere manieren moet zoeken :
-je inkomsten vergroten : misschien een extra wijk erbij om folders te lopen, misschien kun je ergens babysitten tegen vergoeding, of auto's wassen, of iets anders.
-je orienteren op een betaalbare telefoon : dus niet het nieuwste model met alle toeters en bellen erop, maar eentje uit de goedkopere categorie. Misschien heeft die niet heel veel geheugen, maar dat is vaak op te lossen met een extra geheugenkaartje . Een chinees merk is vaak veel goedkoper en heeft ook alles erop en eraan. Of misschien kun je voorlopig ergens een 2ehandsje op de kop tikken voor weinig. Succes.
Hoi
Weet je waarom je vader niet mee wil betalen? Dan heb je misschien wat meer duidelijkheid.
Je zou ook nog wat langer kunnen sparen. Een chinese telefoon zou ik niet kopen want die zijn heel snel kapot.
Je zou ook de ochtend krant kunnen lopen dat verdient meer dan een gewone krantenwijk. Of je kan op een andere manier extra geld verdienen. Misschien kan je klusjes voor je vader doen zoals zijn auto wassen en dat hij dan wel wil mee betalen?
Khoop dat je er wat aan hebt
Liefs Lexy

Reageer