Vraag

Geld verdienen als Belg in Nederland

  • 21 March 2019
  • 3 reacties
  • 267 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben 14 jaar oud met Belgische nationaliteit,
en ik wil werken in Nederland (weekendbaantje)
Omdat ik bijna elk weekend in Nederland ben (Zeeland) is het voor mij handiger om in Nederland iets te doen dan in België.
Voor mij is nu wel de vraag mag je bv. vakkenvullen op 14jarige leeftijd en zoja hangt daar dan een maximale tijd aan dat je mag werken?

3 reacties

Hey,

in Nederland is het best wel moeilijk om werk te vinden als 14 jarige omdat veel winkels kinderen van 16+ willen. Want kinderen die 16+ zijn mogen tot later en meer werken. Er zijn wel een paar plaatsen waar je als 14 jarige kunt werken maar dat zijn er niet veel, dus je moet maar net geluk hebben en zo'n plek vinden.


Met vriendelijke groet,
Volgens mij mag je in Nederland een krantenwijk vanaf 16 maar folders lopen vanaf 14, en je mag achter de kassa vanaf 16 maar vakken vullen vanaf 14. Toch nemen ze vaak mensen pas aan vanaf 15 omdat ze een bepaalde volwassenheid vereisen en sommige taken zwaar zijn, en omdat oudere jongeren langer mogen werken. Maar ik denk dat je met 14 wel kan solliciteren als vakkenvuller.

Succes!
Elly
Hiya,

Ik heb ook een tijd als 14jarige rondgelopen en zelfs hier 'tips gevraagd' om geld te verdienen.
Dit soort dingen hebben gewoon een goeie aanpak nodig.
Dit is wat ik zelf deed (en hoe ik een baantje vond)

-Kijk rond waar mensen gevraagd zijn en vraag dan om een sollicitatieformulier!
-Check ook online en mail mensen dat je opzoek bent naar een baan, en of zij iets weten.
-Als je dat eenmaal gedaan hebt is het gewoon blijven bellen (als er geen reactie is na bijv 2 weken) soms vergeten ze het en dat gaan dan ten kosten van jou.

-Wees voorbereid (check hoeveel uur je max mag werken en tot hoelaat etc) zodat je werkgever je niet kan 'oplichten' tot iets wat je niet mag.

-Geef het de tijd. Ik snap dat je NU een baantje wilt, en ik geloof ook dat je er 'klaar voor bent' alleen soms kost het gewoon een tijdje. Ik hoorde echt oprecht 30x néé voordat ik mijn ja kreeg, dus geef niet op.

En tadaa,

Veel succes!

*en een virtuele knuffel van Maii*

Reageer