Vraag

Geld verdienen

  • 4 October 2018
  • 5 reacties
  • 431 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo! Ik ben 18 jaar en ik wil meer geld. Een baantje zoeken lukt niet en ik moet stoppen met school. Heeft iemand tips voor mij om geld te verdienen? Maakt niet uit op welke manier.

groetjes,
tmeisjemetproblemen.

5 reacties

Waarom is een baantje geen optie?

Er zijn namelijk zat sites waar je redelijk snel iets leuks uit kunt zoeken.
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Je kan je wel inschrijven bij een uitzendbureau. Daar krijg je meestal redelijk snel wel een baanverzoek.

Je stopt met school. Welke diploma's heb je? Heb je MBO diploma of zelf HBO? Met die 2 kan je al heel stuk sneller een baan vinden en kan je ook meer verdienen.

Wat je ook kan doen, en wat niet heel moeilijk is, of nou ja wel een beetje misschien. Je kan zelf dingen inkopen en gaan verkopen. Dan moet je is kijken op goedkope sites. Zoals Wish. En dan koop je bijvoorbeeld balpennen 10 stuks voor €0,50c en dan koop je 1000 pennen dus 100x 10 balpennen dat kost je €50,- en dan ga je naar een markt toe bijvoorbeeld en dan verkoop je de balpennen voor 5 stuks €1,05.

Dus om even snel je nettowinst te berekenen.

Omzet: 5 stuks is dus 200 pakjes= 200 x €1,05 = €210,-
IWO: Ingekocht voor € 50,-+ verzendkosten €5,-= €55,-
____________________________________________________________________-
Brutowinst: €155,-
Kosten: markt plek kost €35,- en het kraampje €10,- = €45,-
____________________________________________________________________-
Nettowinst: €110,-

En zo kan je dat dan doen met heel veel andere spullen. Ik heb dat heel veel gedaan.
Ik heb ook wel is van die goedkope horloges gekocht bij de Action voor €2,99 en die vervolgens op me kraampje verkocht voor €15,-/ €20,- per stuk. Dan moet je eigenlijk gewoon een beetje kijken hoe ziet het product eruit. De lelijke zijn dan €10/€15,- en de mooie zijn dan €15/ €20,-. Ik vind het zelf altijd wel een leuke manier om geld te verdienen. En het kan je best wel veel opleveren. Je begint met een budget van €50,- en paar maanden later is je budget gestegen naar €300/ €500,- en dan kan je echt wel dik geld verdienen. Het hoogste wat ik momenteel hebt bereikt is €1500,- onder de streep (nettowinst).

Gr: Mr.S
Hoi,

Je gaat niet naar school, maar het is niet mogelijk om een baantje te nemen, Waarom niet? Het lijkt mij dat je dat juist veel tijd hebt.

Heb je al werkervaring? Welke dingen lijken je wel oké om te doen? Heb je al een beetje gekeken naar iets van een baantje?

Geld verdienen zonder er voor te werken, gaat lastig worden. Je kan natuurlijk hopen dat je de loterij wint, maar die kans is aanzienlijk klein.

Gr. Pin
Hey!

Je kan natuurlijk verschillende baantjes doen:

  • Werken bij een supermarkt.
  • Een krantenwijk.
  • Kinderdagverblijf.
  • Klantenservice.
  • Logistiek werk, bijvoorbeeld in een magazijn.
  • Horecawerk.
hee,

Misschien moet je eens langs gaan bij een paar winkels/restaurants enz. in de buurt! Wie weet kom je wat leuks tegen. succes nog 😊

Reageer