folders weggooien boete

  • 27 July 2018
  • 6 reacties
  • 1142 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hoi, ik was een tijdje bezig met folders bezorgen maar toen gingen mijn ouders scheiden dus ik was dan in het weekend meestal bij mijn vader in een anders huis terwijl de folders bij mijn moeders huis werden gezet dus ik kreeg steeds minder zin omdat ik best ver van het oude huis woon dus ging ik het in de papierkliko dumpen. ik weet het het is fout en ik had gewoon zelf ontslag moeten nemen als ik geen zin meer had maar dat is niet bij mij opgekomen. nu ben ik dus gepakt en ben ontslagen, ik heb het niet gedumpt in de bosjes of zo dus ik krijg geen boete van de gemeente/politie. maar kunnen zij nu het geld terug eisen van de keren dat ik niet liep? ik heb erg weinig dus ik kan het amper betalen denk ik
hebben jullie hier ervaring mee?
pls help

6 reacties

ik moet nu trouwens het bedrijf bellen om sorry te zeggen zodat ze gaan kijken of ik geld moet geven of niet
Wij kunnen daar lastig een antwoord op geven, maar dat gesprek zal dat wel bieden.
Ik neem aan dat ze namelijk naar de situatie kijken en dat het ook van het bedrijf afhangt.
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Ze zouden inderdaad het uitbetaalde loon terug kunnen eisen aangezien je niet het werk geleverd hebt waarvoor je betaald hebt. Ik weet echter niet of ze hiertoe bevoegd zijn. Misschien staat er iets over in je contract? Je kunt enkel hopen dat ze het erbij laten. Mocht je toch een betaling moeten voldoen kan een van je ouders dit betalen. Dan spreek je af dat het wordt ingehouden op je zakgeld bijvoorbeeld.
ik heb gebeld en de mevrouw aan de lijn was best aardig en ze zei dat ik geen boete zou krijgen. nou, maar afwachten of ik ooit nog iets van hun te horen krijg. in het bezorgings overeenkomst staat alleen dat als er niet gelopen wordt ze het contract per direct zullen beƫindigen en geen geld meer zullen geven. er wordt dan ook aangifte gedaan bij de milieu politie. in mijn geval dumpte ik het niet in de natuur dus dat laatste is uitgesloten maar er staat niets over geld terugeisen van de maanden dat je niet liep. ik geloof er weinig van eerlijk gezegd dus ik wacht af
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Je hebt gebeld en ze hebben aangegeven dat er geen verdere actie wordt ondernomen, dus je hoeft niks af te wachten. Mocht je moeten terugbetalen (wat onwaarschijnlijk is) had je het net niet gehoord dat je geen boete zou krijgen. Je komt er dus mee weg.
Badge +5
Tja, als er in het contract staat dat ze het contract beƫindigen als je niet bezorgt, kan dat "met terugwerkende kracht" zodat je moet terugbetalen wat je van heb gekregen hebt, gerekend vanaf de datum waarop zij denken dat je voor het eerst niet hebt bezorgd.

Het zou mij verbazen als je hiermee weg komt.

(Oh, je ouders zijn verantwoordelijk voor je, dus zij zullen dan terug moeten betalen. Dan kun jij de rest met je ouders regelen.)

Reageer