Skip to main content

Eerste keer oppasen

• May 13, 2026
  • 4 reacties
  • 44 Bekeken

PleunLoL67
Forum|alt.badge.img

Hallo allemaal,

Ik mag binnenkort voor de eerste keer oppassen bij de buren in de avond.
Het zijn 2 kindjes eentje van net 1 en van bijna 3. Dus dat betekent dat ik ze misschien ook naar bed moet gaan brengen. 
Hebben jullie tips die  ik kan meenemen tijdens het oppassen? 

4 reacties

kleinbloempje
Forum|alt.badge.img+1

Hoi ​@PleunLoL67 

Wat leuk dat je gaat oppassen! Ik doe dit ook al een tijdje voor mijn buren:) Wat ik voor de eerste keer heb gedaan is meekijken hoe de buren het zelf in de avond deden, misschien kan jij dat ook wel doen.

En anders zou ik het gewoon aan de buren zelf vragen waar je op moet letten als je ze naar bed doet. Bij mij doen de buren dat gelukkig zelf, dus als ik kom hoef ik alleen op de bank te liggen Netflixen:)

Hopelijk heb je hier iets aan.

Veel plezier!

x

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • May 13, 2026

Wat leuk dat je gaat oppassen.

Meestal krijg je van die ouders wel hoe en wat je moet doen.

Zo gaat dat meestal bij mij als ik oppas op de buurmeisje en jongentje.

Maar je weet met die leeftijd die de kindjes hebben dat je ook de luiers moet verschonen. 

Meestal als je gewoon op de kindjes let is het al goed en gewoon spelend naar bed brengen.

Ik moet Meestal een verhaaltje voorlezen . En als ze niet naar bed gaan kan ik ook geen verhaaltje voorlezen willen jullie dat niet dan.

Meestal gaan ze dan wel naar hun bedjes toe.

Maar maak je niet te veel druk komt vast goed

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • May 14, 2026

Hey, ik heb samen met mn vriendin een paar keer opgepast inmiddels en het is erg leuk. Geen zorgen maken, het gaat vanzelf goed en de ouders vertellen wel wat ze verwachten en verder is het erg leuk om een beetje kleine grapjes te maken en misschien een spelletje of helpen met dingen die die kinderen willen doen, bv met speelgoed ofzo. Bij een kindje van 1 is het meer kijken of het goed gaat en lief praten denk ik. Maar dat komt echt vanzelf wel goed! Succes! 

😘Tover

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • May 14, 2026

Laat wel even weten hoe het gegaan is ben wel benieuwd eigelijk. 

Hopelijk heb je wat aan de tips die ik en ​@Tover01  en ​@kleinbloempje  je hebben gegeven.