Skip to main content
Vraag

dropshipping- e commerce

• July 3, 2025
  • 4 reacties
  • 53 Bekeken

nissangtrje
Forum|alt.badge.img+4

doet iemand aan  dropshipping of e-commerce?

kan iemand tips geven van hoe het werkt en of je er ook echt geld mee hebt verdiend

4 reacties

• July 7, 2025

Hallo,

Ikzelf doe niet aan dropshipping en e-commerce, maar het is wel een interessante manier om geld te verdienen.

Het grote risico is alleen dan wel, dat als er iets bij de bezorging niet goed, dat jij dan een groot probleem hebt. Daar is wat tegen te doen: bestel alleen dingen bij betrouwbare webshops met garantie, zodat je nog altijd naar hen kunt gaan als het niet goed gaat. Voorbeelden zijn bijvoorbeeld bol.com en wehkamp. Het kan zijn dat het dan nog steeds misgaat, maar die kans is kleiner vanwege de vele garanties waar ze aan vastzitten. Dus: ga geen dingen bestellen bij kleinere of Chinese webshops. De consumentenbond heeft onlangs een artikel gepubliceerd waarbij leveranciers (alleen dan voor directe aankoop, niet voor doorverkopen) worden geanalyseerd, dat kan dus ook helpen.

Het is alleen wel moeilijk om er ook veel winst mee te maken,  want je verkoopt iets door. Je moet dus het product betalen en misschien ook de verzendkosten, en als je daar dan 5 of 10 euro bovenop gaat gooien, is de kans klein dat je daadwerkelijk klanten krijgt omdat je te duur bent en ze het bijvoorbeeld op bol.com gewoon 5 euro goedkoper kunnen krijgen. Dus je moet uitkijken dat je niet te veel extra vraagt. Maar dat betekent dat je wel erg succesvol moet zijn om ook echt merkbare winst te maken.

Kortom: dropshipping en e-commerce lijken een heel goed idee, zeker als je betrouwbare leveranciers hebt, maar het is wel heel moeilijk om er echt geld mee te verdienen. 

Groetjes!

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 7, 2025

Wat is dit?

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • August 27, 2025

Wat is dit?

goede vraag. Het lijkt mij niet iets waar ik me mee bezig ga houden, ik ben net 13.

nissangtrje
Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • August 27, 2025

@Wolf dropshipping is online geld verdienen