Bankrekening jongeren

  • 26 July 2018
  • 5 reacties
  • 407 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi iedereen! Ik wil dus heel graag een eigen bankrekening, want bij de rabobank is een jongerenrekening gratis. Alleen mijn moeder is er niet mee eens want ze zei dat als je uitkering krijgt geen 2 rekeningen mag hebben, dus mijn vraag is mag je een jongerenrekening hebben voor je kind (ik dus) en een normale rekening voor je moeder (dus een volwassene) wanneer je uitkering krijgt?
Groetjes, en fijne dag nog verder.

5 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Er zijn geen regels die verbieden dat een ouder (met uitkering) een rekening voor het kind mag openen. Dat zou discriminatie richting burgers met een uitkering zijn, waarvan het kind de dupe is. Je mag zover ik weet ook gewoon zelf meerdere rekeningen openen/beheren wanneer je een uitkering ontvangt. Beide dingen staan compleet los van elkaar. Zolang er geen verzwegen (spaar)rekeningen zijn. Dus terugkomend op je vraag; ze kan en mag zeker een rekening voor jou openen op jouw naam. Kwestie van niet willen dus.
Hey,

Nee volgens mij is daar geen regel voor maar je kan dan het beste even bellen met de bank en vragen voor informatie
Gr. SAYITTOMY
Reputatie 3
Badge +8
Als je informatie zoekt kun je het best contact opnemen met UWV (of de betreffende andere uitkerende instantie). Mocht deze restrictie namelijk wel gelden voor je moeder is deze opgelegd door de uitkerende instantie. Je bank heeft hier verder niets mee te maken en weet dus ook niet of deze restrictie voor je moeder geldt. Behalve als deze restrictie is opgelegd door de bank zelf, dit lijkt mij echter onwaarschijnlijk.
Hoi, jij mag een bankrekening aanvragen, ik heb zelf ook een eigen bankrekening aangevraagd toen ik 12 jaar was, je mag meerdere rekeningen openen want dat staat los van elkaar.
Hoi iedereen! Ik wil dus heel graag een eigen bankrekening, want bij de rabobank is een jongerenrekening gratis. Alleen mijn moeder is er niet mee eens want ze zei dat als je uitkering krijgt geen 2 rekeningen mag hebben, dus mijn vraag is mag je een jongerenrekening hebben voor je kind (ik dus) en een normale rekening voor je moeder (dus een volwassene) wanneer je uitkering krijgt?
Groetjes, en fijne dag nog verder.


Hey daar youngblood,

Afspraken die worden gemaakt met de gemeente wat betreft een uitkering staan meestal vast. Ik ken je situatie - heb zelf ook iemand die in de uitkering zit.
Zover ik weet mag je, zolang je de bankrekeningen kan laten controleren door de gemeente en hierin mee toestemt, gewoon andere rekeningen openen dan die je al hebt.

Onthoud wel, heb je die rekening wel écht nodig? Sparen kan natuurlijk ook gewoon op een normale rekening, waar er geld "in een potje gaat" en dat geld krijg je dan pas terug (met rente) na een aantal jaren.

Groetjes
Tim

Reageer