Skip to main content
Vraag

zwemmen met selfharm littekens

• May 20, 2026
  • 5 reacties
  • 62 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Heyyy,

ik ga dus zwemmen met school op kamp en dat is dus verplicht maar ik heb zelf Harm littekens en ik weet niet die ik da ga verbergen ze zitten om m’n bovenbenen maar we moeten dus echt in een zwempak dus bikini of badpak dus ik kan er geen broekje over heen doen dus ik weet niet wat ik moet doen.

help me ajb

5 reacties

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • May 21, 2026

Hey ​@just me ,

Wat rot.. ❤ Als het genezen is (dus geen open wond meer) zou je er misschien waterproof concealer op kunnen doen. Hoop dat anderen ook nog tips hebben 🙂

Liefs

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi ​@Cantaloupe ,

Zou je van tevoren  de littekens kunnen insmeren met verzorgende zalf? Ze gaan hier misschien niet volledig door weg, maar kunnen wel lichter worden en houd je huid soepel. Ik hoop dat je hier iets aan hebt🙂

Liefs

kleinbloempje
Forum|alt.badge.img+4

Hoi ​@just me 

Dat klinkt wel raar hoor. Ze kunnen zwemmen in bikini of badpak echt niet verplichten hoor. Als meisjes een jongens zwembroek aan willen doen, dan kan dat ook. Als jij je niet fijn voelt in bikini of badpak, dan kan niemand je verplichten om dat aan te doen en dat moet je dan ook zeker niet aan doen.

x

anoniempie0606
Forum|alt.badge.img

Hoi ​@just me ,

Ik ging ff googleën wat self harm littekens zijn, maar dat zijn dus littekens die je krijgt na zelfbeschadiging(?).

Ik heb er ook wat, een op mijn schouder en een paar op mijn handen op mijn aders.

@kleinbloempje zij het al, dat je ook een korte broek kan aandoen. Misschien kan je in overleg met je docent of leerkracht of iemand die dat schoolkamp organiseerd een korte broek of misschien zo’n wielrennersbroek aan (korte legging). Ik ging vroeger elke zomervakantie op een soort kamp in het bos en ik had ook altijd gwn een korte broek aan over mijn badpak of bikini, dus ik denk dat het wel goed gaat komen en dat hoop ik ook voor je 🫂👋

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi ​@Cantaloupe ,

Zou je van tevoren  de littekens kunnen insmeren met verzorgende zalf? Ze gaan hier misschien niet volledig door weg, maar kunnen wel lichter worden en houd je huid soepel. Ik hoop dat je hier iets aan hebt🙂

Liefs

Hi,

Oeps sorry verkeerde naam 🤭 bedoelde ​@just me !🙉 ik zie het nu pas 🤣