Vraag

zwemmen en self harm

  • 20 September 2023
  • 2 reacties
  • 138 Bekeken

Reputatie 1
  • Net nieuw
  • 0 reacties

Heyy,

ik weet niet wie dit ooit gaat lezen maar ik dacht dat het voor sommige mensen misschien helpvol is om te lezen.

 

ik ben S ( naam verwijderd door De Kinderteelfoon vanwege anonimiteit ) ik ben 13 jaar en ik zit onder zwemmen. Vinzwemmen om precies te zijn. Om de sport gaat het opzich niet. Het gaat om het omkleden en om het badpak.

ik ben depressief , ik ben hoogsensitief en ik heb adhd. Dit is best veel en ook veel om mee te dealen. Door mijn hoogsensitiviteit en adhd is het voor mij heel moeilijk om mij te concentreren in de klas. Dit is omdat er dan veel prikkels zijn. En in mijn klas is eigenlijk altijd wel een vervelende sfeer. Dit leid mij af waardoor ik geen werk gedaan krijg.

Door mijn depressie kan ik mijn vrije tijd niet echt goed besteden. Als ik thuis kom ben ik heel erg moe. Ik ga thuis op bed liggen en kom er de hele dag niet meer uit. Ik eet weinig tot niet. Als ik thuis op bed heb geslapen dan maak ik mij klaar voor zwemmen.

Maar er is een heel groot probleem. Ik doe aan selfharm. En ook niet een klein beetje ook niet. Voordat ik op zwemmen zat deed ik dit op mijn armen en benen. Best wel logisch is dat ik niet wil dat de mensen bij het zwemmen dit weten. Dus heb ik deze plekken laten helen en ben ik begonnen op mijn buik, heupen en borsten. Ik zit daar helemaal onder.

Dan is er nog wel een probleem. Omkleden. Ik kleed heel simpel om, ik droog mijn armen en benen af en dan doe ik de bandjes van mijn schouders af halen. Belangrijk is dat je badpak nog wel over de boobs zit. Dan doe je een oversized t shirt aan dan kan je je badpak uittrekken. Als deze uit is kan je gewoon afdrogen en aankleden.

Ik weet niet of er mensen struggelen met sh die zwemmen maar voor die mensen hoop ik dat het goed met jullie gaat. En blijf een beetje positief denken ook in deze donkeren tijden. Je komt er uit ik weet het zeker.

 

groetjes 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Hey, ik hoop dat het wel wat beter met jou gaat komen. Jij bent ook belangerijk! Ik kan niet zo heel veel toevoegen aan dit topic dan dit. Maar ik meen het wel. 

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Sdb , 

Dapper dat je je verhaal hier doet! Mooi om te lezen dat je anderen ook adviseert om positief te denken in donkere tijden. We kunnen ons voorstellen dat dit niet altijd zo makkelijk is. Mocht dit soms lastig zijn of mocht je het fijn vinden om je verhaal anoniem te delen dan kun je ook iedere dag van 11:00 tot 21:00 met De Kindertelefoon bellen (0800-0432) of met ons chatten. 

Groetjes, JanneB van De Kindertelefoon

Reageer