Vraag

Zwarte Gedachtes, zie het leven niet meer zitten

  • 9 April 2021
  • 6 reacties
  • 115 Bekeken

Badge

Hey,

Ik zie het leven niet meer zitten. Ik wil heel graag hier weg. Kunnen deze gevoelens ooit nog weggaan? Ik heb s’nachts alleen maar zwarte gedachten en op school vinden mensen me alleen maar aardig omdat ik soms snoep uitdeel…

Kan iemand me helpen?

Emmy


6 reacties

Reputatie 6
Badge +4

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Je kunt ook contact opnemen met 113 zelfmoordpreventie, 0800-0113 (gratis nummer, komt niet op de rekening) of chat 113.nl  24/7 bereikbaar.

 

Badge

Hoi Emmy, ik ben een jonge en had ook 2 vriendinnen die waren ook depressief. Ze gingen met mensen factimen en zich zelf snijden. Ze zagen het ook niet meer zitten dus ben ik met hun gaan FaceTimen. We hebben heel veel gepraat uren lang. En nu? Ze zijn allebij uit die periode gestapt. Omdat ze motivatie hadden om echt iets te maken van het leven. God heeft ons allemaal een leven gegeven. Jou vader had heel veel zaadcellen met daarin allemaal Emma’s maar jij bent als enige er uit gekomen. Dus jij bent al een winnaar. Vertrouw niemand helemaal niemand de enige die je MOET vertrouwen is jezelf. Leer op jezelf te vertrouwen. Maar hoe vertrouw je in jezelf, hoe geloof je in jezelf. STAP UIT JE CONFORTZONE. Meid ik vertel je als jij 1 x iets doet waarvan je nooit zal geloven dat je dat durfden of kon krijg je energie. JE WIL MEER. Je krijgt ineens weer zin om te leven om te gaan en doen wat je wil, je wil je dromen volgen. Denk aan wat je later wil worden of doen. En ga ervoor. Je zult zien dat als je dat doet dat je meer motivatie krijgt in het leven. Het zal zo zonden zijn als jij zelf een einde aan je leven maakt. Je bent een gezonde jonge dame. En besef hoe dank baar je eigenlijk mag zijn. Kijk naar de gehandicapte mensen. Zei zouden alles doen om een gezond lichaam te krijgen. En dan gooi jij het zomaar weg? Dat kan niet lieve schat! Ik raad je aan om op YouTube motivatie filmpjes te gaan kijken. Als je dat lang genoeg kijkt krijg je een kriebelend gevoel in je buik van: ik wil weer leven en ik wil dingen doen! En er zijn altijd mensen die gaan haten of proberen je naar beneden te halen maar geloof me hun doen niks met hun leven, MAAR JIJ WEL! Dus laat je door niemand naar beneden halen! En Emma, na de middelbare school zijn alle vrienden weg hoor geloof me. Ik zit in de 2 de ( ik ben 13) ik ga bijna naar de derde en al mijn vrienden gaan iets anders doen. Dus die ga ik ook niet meer zien. Dus leer gewoon dat je alles zelf moet doen. JE HEBT GEEN VRIENDEN NODIG. Daarom zit er in een Lamborghini maar 2 zit plaatsen en in een bus 30…..

Denk aan deze tekst als je het niet meer ziet zitten. Je gaat er echt komen, jegaat het halen als je er maar hard genoeg voor werkt. Ik hou van je al ken ik je niet. Kop op. Je kan het! ❤️💪🏽🙏🏽

Ik ken een jongen die ook zo’n gedachten heeft misschien moeten jullie daar eens met elkaar over praten aangezien jullie elkaar wss zullen begrijpen, ik heb hem erover laten praten maar het schijnt niet echt te helpen.

Heey Emmy,

Wat zwaar dat je het leven niet meer ziet zitten.
Je geeft aan graag weg te willen en zwarte gedachten te hebben.
Deze zwarte gedachten zijn zelfmoordgedachten?

Gelukkig voor jou kunnen deze gevoelens echt ooit weg gaan. Als is dat nu misschien moeilijk te geloven, het is wel echt zo.
Het is vaak een lang proces en het kost tijd, maar het kan wel.

Wat helpt is praten. Met iemand die je vertrouwt. Waarbij je gewoon je verhaal kunt delen. Dan loop je ook niet meer zo alleen rond met deze gedachten.

Je kunt terecht bij een vertrouwenspersoon op school. Die is onbeoordeeld en wil je helpen en naar je luisteren.

Het is belangrijk om goed naar jezelf te luisteren, dat je deze gedachten/gevoelens hebt is niet erg, maar wel een teken dat er iets niet goed gaat. Gun jezelf dan de tijd en de ruimte om daaraan te werken.

Groetjes,
Simply Me

Hallo Emma_xx :)

Indien je zelfmoordgedachtes ervaart kun je het beste met 113 contact zoeken. Ze hebben een chat en je kan met ze bellen. Ze zullen een zo goed mogelijke oplossing vinden voor jouw. Ik heb ook ergens gehoord dat ze geloof ik gratis psychologische sessies aanbieden om jouw te begeleiden met je zelfmoordgedachtes. 

-TheMightySlayer <3

Reputatie 6
Badge +12

je kan de zelfmoordlijn 113 bellen.

Reageer