Skip to main content
Vraag

Zwanger en 13 jaar

• December 26, 2025
  • 4 reacties
  • 180 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hiii, 

Ik ben Suzeh en ik ben 13 jaar oud. Ik heb een vriendje en hij is 16 jaar oud. Ik ben zelf opgegroeid in een streng katholiek gezin waar we de regel hebben dat we geen abortus mogen plegen en geen seks voor het huwelijk. Mijn vriendje is niet gelovig, mijn ouders weten niet dat ik iets met hem heb. 

Vandaag ben ik er achter gekomen dat ik zwanger ben, ik weet niet hoe lang ik zwanger ben. Mijn ouders durf ik het niet te vertellen. Mijn familie en vrienden ook niet, want die zijn ook allemaal zo streng opgevoed. Op school na de vakantie kan ik het ook niet vertellen want dat is ook een zware katholieke school waar we heel erg met het geloof bezig zijn en waar alle meisjes een lang rokje draagt. 

Wat moet ik doen? Ik ben heel bang en weet niet wat te doen! Ik ben zo bang... Help me alsjeblieft! 

Liefs, Suzeh 

4 reacties

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • December 27, 2025

Gewoon weg halen is het beste voor je  want je bent veel te jong om moeder te worden.

Maar dan zou je eerst moeten weten hoe lang je zwanger bent .

Maar er niks aan laten doen dan komen je ouders er achter want je buik gaat groeien.

Maar veel sterkte met je keuze 

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • December 27, 2025

Gewoon weg halen is het beste voor je  want je bent veel te jong om moeder te worden.

Maar dan zou je eerst moeten weten hoe lang je zwanger bent .

Maar er niks aan laten doen dan komen je ouders er achter want je buik gaat groeien.

Maar veel sterkte met je keuze 

Hoi! Dankjewel voor je advies. Ik mag abortus niet plegen vanuit mijn geloof. Maar ik wil het toch wel doen, want ik wil echt niet zwanger zijn... Ik heb gekeken en om abortus te mogen plegen, moet ik toestemming van mijn ouders hebben omdat ik geen 16 jaar ben... Ik zag wel dat je naar de huisarts kan en die kunnen je ook toestemming geven, dus ik denk dat ik dat ga doen. Zou jij dat ook doen? 

Ab W
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • December 27, 2025

Hoi Suzeh,

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen! Je kunt ook kijken naar ; Sense.info/nl/zwanger/zwanger-en-dan

Daar kun je ook mee chatten of op andere manieren contact opnemen. Zij krijgen dit soort vragen veel vaker en ze kunnen je vast verder helpen in de keuzes en problemen die nu op je af komen. 

Veel sterkte!

Ab W(De Kindertelefoon) 

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • December 27, 2025

Hoi! Dankjewel voor je advies. Ik mag abortus niet plegen vanuit mijn geloof. Maar ik wil het toch wel doen, want ik wil echt niet zwanger zijn... Ik heb gekeken en om abortus te mogen plegen, moet ik toestemming van mijn ouders hebben omdat ik geen 16 jaar ben... Ik zag wel dat je naar de huisarts kan en die kunnen je ook toestemming geven, dus ik denk dat ik dat ga doen. Zou jij dat ook doen? 

Ja eerlijk gezegd wel als je al niet te ver bent want dan mag het volgens mij niet eens meer . En niet te lang mee wachten want hoe langer je wacht  hoe verder je gaat in je zwangerschap en dan ga je het ook zien en voelen. 

Maar 1ding doe het de volgende keer wel veilig  .

onnodige quote verwijderd KT