Vraag

zwanger door verkrachting

  • 6 November 2020
  • 4 reacties
  • 434 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik ben een tijd geleden seksueel misbruikt door een man op straat en mijn ouders weten dit. Ik ben er nu achter gekomen dat ik zwanger ben maar ik weet niet wat ik moet doen. Mijn ouders weten het nog niet. 


4 reacties

Hey,

heftig om te lezen … Goed van je dat je je ouders op de hoogte bracht toen het incident heeft plaatsgevonden. Ik denk dat het beter is dat je je ouders ook vertelt dat je zwanger bent. Die kunnen dan even met je kijken wat je het beste kunt doen en naar een mogelijke oplossing zoeken.

Veel succes :heart:

Ik zou het zeker vertellen idd. Zoiets kan je niet voor jezelf houden. Uiteindelijk komen ze er toch wel achter. Als je het ze nu vertelt, sta je er iig niet meer alleen voor. Ik weet niet hoelang het al geleden is, maar misschien is abortus nog een mogelijkheid. Misschien is het verstandig om samen met je ouders naar de huisarts te gaan om de mogelijkheden door te nemen.

 

Sterkte.

Groetjess

Naast het aan je ouders vertellen zou je contact kunnen opnemen met  organisaties zoals Fiom of Siriz zij kunnen jou gratis advies geven en meedenken en samen met jou kijken wat je het beste kan doen en misschien doorverwijzen naar organisaties die jou kunnen helpen. Dit zijn voorbeelden van organisaties, maar als je zoekt op internet en (ongewenst) zwanger kun je er misschien nog meer vinden en kijken welke bij je past of het beste lijkt

Hoe oud ben je ? ben je jonger dan 16 dan zal je je ouders in moeten lichten want veel kan je zelf niet doen. Ben je 16 of ouder kan je naar de huisarts alleen gaan en zeggen dat je dit geheim wilt houden. De beste keuze zou zijn om het te vertellen aan je ouders! Zo kan je samen en oplossing zoeken, wil je de baby houden of wil je hem aborteren of laten adopteren er zijn veel opties :). Kies wijs! En nogmaals je ouders kunnen je het beste helpen. Als je wilt kan je ook eventjes een belletje rinkelen bij de kindertelefoon helemaal gratis en anoniem!

 

Say strong girl!!

groetjes

Reageer