Zwaar depressief

  • 3 October 2018
  • 4 reacties
  • 140 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben al zolang zwaar depressief en ik ga nu naar de dokter want met mijn ouders kan ik er niet over praten want hun begrijpen mij niet en ze zeggen dat het door mij zelf komt maar dat is niet zo ik heb best veel zelfmoord pogingen gedaan maar gelukkig nooit gelukt ik vind deze tijd heel zwaar want ik ga waarschijnlijk in therapie en ik weet niet hoe mijn ouders er op gaan reageren ik ben zo bang dat ze weer zo boos worden en de laatste tijd ga ik niet meer na sport omdat het mij zoveel energie kost om te gaan sporten en ik lig zoveel op bed omdat ik het niet fijn thuis en op school heb en dat is het enigste niet ik woord thuis mishandeld en dat weet bijna niemand en in twijfel het zo erg om het te zeggen tegen iemand

4 reacties

heyo Saar03,

ik vind het goed dat jij je verhaal hier en bij de dokter durft te vertellen!
wel iets minder om te horen dat jij zelfmoordpogingen heb gedaan maar jij zegt zelf ook "gelukkig nooit gelukt".
ik zou eerlijk gezegd niet snappen waarom jou ouders boos worden al ga je naar therapie, dit is voor jou waarschijnlijk iets goeds.
waarom mishandelen jou ouders je? en kan jij dit tegen je therapeut/dokter zeggen, het is wel belangrijk dat iemand dit van je weet want dit is niet hoe het moet!

Ik hoop voor jou dat je therapie gaat helpen!

Ronald
Ik vind het heel knap van je dat je het durft te vertellen aan iemand
pleeg geen zelfmoord misschien voelt het niet zo maar er zijn genoeg mensen die van je houden
hopelijk kan de dokter je helpen

stay strong
hey ik heb precies het zelfde probleem alleen k word niet mishandeld maar ik weet zelf ook echt niet wat k moet doen soms voel je je gwn zo fucked up en dan begrijpt niemand je meer en wil je gewoon dood.
Hoi

Je bent al lang zwaar depressief. Alvast goed van je dat je hiervoor naar de dokter gaat. Het moet inderdaad niet fijn zijn als je ouders in een gesprek de schuld bij jezelf leggen.

Wat dapper van je dat je therapie gaat volgen. Het lijkt me goed dat een hulpverlener met je ouders praat, zodat je ouders snappen dat boos worden op jou niet helpt. Misschien kunnen je ouders meer begrip opbrengen als ze begrijpen wat er aan de hand is.

Je wordt thuis mishandeld. Dat vind ik heftig om te horen. Het lijkt me van belang dat de dokter dit weet. Ik vermoed dat die mishandeling een rol speelt in de donkere gevoelens waar je mee zit. Hoe meer en eerlijker jij vertelt, hoe beter en doelgerichter je geholpen kan worden.

Groetjes
Kenshin

Reageer