Vraag

zusje depressief?

  • 10 November 2020
  • 2 reacties
  • 114 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb een probleempje, ik denk dat mijn zusje van 14 (ik ben 16) misschien depressief zou kunnen zijn, of dat er in ieder geval iets met haar aan de hand is. Ik zat gister op haar telefoon, niet zo netjes, maar we zitten wel vaker op elkaars telefoon. Ze kreeg een melding binnen van een app genaamd ‘I am sober’. Er stond dat ze een doel had gesteld om te stoppen met zelfbeschadiging. Ik schrok hier heel erg van. Nu ben ik bang dat ze zichzelf dus echt pijn doet. Er ligt wel een mesje op haar kamer, maar ik weet niet of dat hier iets mee te maken heeft. Een paar weken geleden zat ik op de computer, en toen was er door haar ingelogd op haar gmail account. Ik zag dat ze mails kreeg van organisaties over depressies, en over testjes die ze had ingevuld over of ze depressief zou zijn. Ik ben erg bezorgd en wil haar graag helpen, maar ik weet niet hoe. Moet ik er eerst met haar over praten? Of moet ik het tegen mijn ouders zeggen? Ze is over het algemeen altijd erg vrolijk, maar ze praat nooit over haar gevoelens. Thuis is het altijd wel gewoon gezellig, onze ouders kunnen het ook goed met elkaar en met ons vinden. Ze heeft niet heel veel vrienden, en ze heeft een hekel aan school, dus misschien zou dit een reden kunnen zijn. Ze zit de laatste tijd wel vaak op haar kamer, en ik heb soms wel het gevoel dat ze iets voor mij en mijn ouders verbergt. Wat moet ik doen?


2 reacties

Bericht verwijderd door De Kindertelefoon vanwege overtreding forumregel 2. Ga respectvol met elkaar om.

Heyy

Praat hier eens over met je zus. Zeg haar dat je die app hebt gezien, en dat je je zorgen maakt. Dat ze met je kan praten als ze het wil, als het nodig zou zijn. Je kunt altijd voorstellen van te praten, maar als ze niet wil is het haar keuze. Wil ze niet dan wil ze niet, je kunt het maar proberen weetje. Het zal haar wrs wel deugd doen om te weten dat je er bent voor haar.

Groetjs

Reageer