Zus wil dood

  • 4 January 2020
  • 7 reacties
  • 111 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo allemaal,

Het gaat thuis  slecht, mijn ouders gaan scheiden en maken veel ruzie. Mijn vader heeft Niet Aangeboren Hersenletsel dus dat maakt het niet makkelijker.

Mij  zus vind het allemaal te veel worde waardoor ze nu bijna dagelijks zegt dat ze door wil. Maandag word ze 18 en ze zegt dat ze beter geen 18 kan worden en dat soort dingen.

Als ik naar school ga hou ik het altijd verborgen voor iedereen(de klas mag me trouwens niet) en heb ik spanning, ze zit op school vlak bij een treinstation en zegt dus ook vaak dat ze onder een trein springt.

Ben ik de enige die dit heeft of zijn er nog meer mensen die dit hebben?

Zoja, hoe gaan jullie ermee om?

Zo nee, hoe zouden jullie ermee omgaan?

Groetjes Beauuutje

 


7 reacties

hey dat is echt heel naar om te horen. Heb je je het al aan je ouder verteld dat ze dit wil doen? Ik snap dat je gespannen bent dat ze dit wil doen maar probeer met haar te praten en erachter te komen waarom ze dit wil doen zodat je er misschien een betere oplossing is. Probeer haar zelf hulp te laten krijgen zodat ze zich niet gepust voelt

heel veel sterkte xoxo nicole:heart:

hey dat is echt heel naar om te horen. Heb je je het al aan je ouder verteld dat ze dit wil doen? Ik snap dat je gespannen bent dat ze dit wil doen maar probeer met haar te praten en erachter te komen waarom ze dit wil doen zodat je er misschien een betere oplossing is. Probeer haar zelf hulp te laten krijgen zodat ze zich niet gepust voelt

heel veel sterkte xoxo nicole:heart:

Heyy, ze zegt het ook waar mijn ouders bij zijn, maar er word vrij doe nog aan gedaan

Hai, 

Heb je het er misschien een keer met je zus zelf over gehad en hoe serieus ze er mee is. En als je er erg serieus over is, kan je het er met haar over hebben om misschien een keer professionele hulp te zoeken. 
 

Xx me. 

Badge +2

Hoi @Beauuutje,

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

Groetjes,

Emma D.

De Kindertelefoon 

Zal ik doen 

Hai, 

Heb je het er misschien een keer met je zus zelf over gehad en hoe serieus ze er mee is. En als je er erg serieus over is, kan je het er met haar over hebben om misschien een keer professionele hulp te zoeken. 
 

Xx me. 

Ze is er erg serieus over, vandaag wilde ze de auto uit springen, ik was erbij en ze zat al met haar riem los en de deur open. Ik ben eigenlijk zo bang voor wat er komt als ik er met haar over ga praten  omdat ze soms heel snel boos word

UPDATE!

Ze heeft 4 jaar geleden (Ik was toen 10) gezegt dat ze een mis in zich zou steken en dat ik dan moest kijken, daardoor ben ik ook steeds nog banger omdat dat steeds maar door mijn hoofd blijf gaan als ze het zegt.

Ik denk dat ik het er dinsdag ook maar over ga  heben met vrienden op school.

Reageer