zus is 'anders'

  • 19 March 2023
  • 1 reactie
  • 98 Bekeken

hallo, 

ik ben thuis het middelste kind en ik heb een zus die 2 jaar ouder is dan ik.

mijn zus heeft ADHD en ze is gwn vanbinnen meer een heel klein kind.

ze heeft niet een bepaalde afwijking dus als mensen voor het eerst tegen haar praten dan 'zie’ je niet meteen dan ze anders is. ik vind dit zelf al moeilijk genoeg om mee om te gaan maar ik merk dat veel van mijn vrienden het heel raar vinden en haar gwn dom vinden maar ze blijft mijn zus en ik houd echt heel veel van haar.

laatst fietste ik met 2 meiden die ik ken mee naar huis en toen zaten ze te grappen over wie dom was en toen zei een opeens: ik weet wie er nog veel dommer is dan ik! (naam van mijn zus) is echt dom.

ik durfde niks te zeggen, ik durf er nooit iets van te zeggen maar ik vind het echt heel moeilijk om hier mee om te gaan want iedereen heeft altijd wel een nare opmerking over haar.

wat moet ik doen? herkent iemand dit?


1 reactie

Reputatie 7
Badge +19

wat vervelend. Tuurlijk hou je van je zus, is dan ook logisch dat je dit vervelend vindt. 

Je kan best aan die mensen die je zus dom noemen of dergelijk zeggen dat je het niet fijn vindt dat ze zo over je zus praten en dat het eigenlijk gewoon heel respectloos is. Die mensen zullen het dan misschien ook wel begrijpen.

Reageer