Skip to main content

Ik wil dood, maar ook weer niet. ik probeer een reden te verzinnen om het niet te doen maar ik kan er geen verzinnen. zouden mensen me wel missen als ik ineens verdween?

Hoi @GetrouwdMetTomFelton 

Waarom wil je dan niet meer leven?

Suïcide denken is nooit goed. dus haal dat uit je hoofd!

Nu even je vraag of ze je gaan missen.

Ik denk van wel. Je hele familie zou er kapot van zijn. Misschien ook wel je klasgenoten.

Zet asjeblieft het beeld uit je hoofd.

Liefs @NoahLovesYou 

Hii @GetrouwdMetTomFelton,

Wat jammer dat je je zo voelt.. Ik begrijp je twijfels wel die heb ik zelf namelijk soms ook wel, maar ik weet echt zeker dat mensen jou gaan missen! Je bent echt een waardevol persoon en er zijn echt mensen die jou gaan missen als je weg bent. Ook al lijkt alles zo donker, zelfmoord is echt niet de oplossing!

Durf je misschien een keer met de kindertelefoon te bellen/chatten over je gedachtes? Dat kan iedere dag tussen 11 en 21 uur en ik denk dat dat je wel kan helpen. Je kan voor je zelfmoordgedachtes ook altijd contact opnemen met https://www.113.nl/.

Sterkte en hou vol! Ik geloof in je! Liefs van ItsJustMe <3

Hallo,

deze gedachten zijn nooit gezonde gedachten, denk na over het feit dat dit geen tijdelijke oplossing is voor jouw problemen deze keuze is definitief.

Er zijn altijd mensen die om je geven ook al heb je het gevoel dat dit niet zo is, veel mensen spreken niet gelijk groots uit over zijn of haar gevoelens, dit wil niet zeggen dat die gevoelens er niet zijn.

Mijn tip en advies is (klinkt typisch maar helpt echt) praat erover met vrienden of familie, vertrouw of voel je je gewoon niet top bij deze mensen kun je altijd contact opnemen met de Kindertelefoon of met 113 zelfmoord preventie.

Deze tijden zijn lastig en worden niet zonder hulp van jezelf of andere beter, ga op zoek naar iets wat je afleid denk aan een hobby of sport, maar ook een leuke film of serie helpt!

Let goed op jezelf💋

groetjes

hey @GetrouwdMetTomFelton 

er is altijd iemand die van je houd 

Bijv: je vader, je moeder, je broer, je zus, je oma, je opa

en die zullen je echt heel erg missen

doei doei

Reageer