Skip to main content

Hoi,

ik heb dus een tijdje een online vriendin, laten we maar M. zeggen. Ik ken omdat we van dezelfde show houden. Maar goed, ik maak me zorgen om haar.

Ze heeft naar eigen zeggen meerdere keren geprobeerd om zelfmoord te doen. Haar moeder is er een keer achter gekomen en die had haar toen straf gegeven en is gaan schreeuwen tegen haar. Ze zocht geen hulp of iets dergelijks. 

Ze zei ook dat ze zelfbeschadiging wilt doen maar dat ze bang is dat haar moeder meer gaat schreeuwen tegen haar. 

Haar moeder scheldt haar uit en schreeuwt heel vaak tegen haar, M. heeft meerdere keren tegen mij gezegd dat ze denkt dat ik meer om haar geef dan haar eigen moeder. 

Ik maak me zorgen om M. Ze heeft geen vader die haar misschien zou kunnen helpen, haar moeder negeert dat ze zich slecht voelt en ze is al een keer naar school gegaan om te praten over haar gevoelens maar die hielpen ook niet. Iemand anders vragen gaat ook niet, want ze is te bang en als haar moeder erachter komt zit ze echt in de problemen.

Weet iemand wat voor advies ik haar zou kunnen geven? Ik geef erg om haar en ik wil er voor haar zijn. Dus vandaar. Groetjes!

Hoi @Samuel-le ,

echt heel lief dat je je vriendin wil helpen. Het klinkt of ze weinig steun heeft. Hopelijk komen er nog meer reacties hier, maar ik zou je alvast mee willen geven dat je vriendin 24 uur per dag terecht kan bij www.113.nl om over haar zelfmoordgedachten te praten. Dat is gratis en anoniem. Natuurlijk kan ze ook met de Kindertelefoon bellen/chatten, elke dag van 11 tot 21 uur.

Fijn dat je er voor haar wil zijn.

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Hey lieve @Samuel-le ,

Wat lief dat je er zo voor haar bent. ❤️ Wat lastig… Heb je al ooit met haar gebeld? Dat kan miss ook fijn zijn.

Als ze boven de 16 is kan ze naar de huisarts en met hem/haar of de POH gesprekken hebben zonder dat haar ouders daar wat over hoeven te weten.

En verder vind ik zelf Proud2BeMe een hele fijne site, daar kan ze een dagboekje maken en dan reageert daar elke iemand van hun op. En dat kan eig zolang je zelf wil. Miss ook nog een idee voor haar?

Liefs.

Ik zou er veel aandacht aan geven proberen zo snel mogelijk te reageren en veel positieve dingen zeggen en complimenten te geven 

Reageer