Skip to main content
Vraag

zorgen over vriendin

• October 26, 2025
  • 4 reacties
  • 47 Bekeken

ookikanoniem123
Forum|alt.badge.img

heee! ik heb dus een vriendin en ik ken haar al sinds ik 4 ben ofzo. ik weet dat ze niet echt een makkelijke thuis situatie heeft gehad, maar we kunnen heel goed. we bellen eigenlijk sowieso 1 keer per week en spreken af in de vakanties (we hebben het druk en zitten op andere middelbare scholen). Maar ze herplaatst heel veel dingen op tiktok over SH en zelfm00rd. ik heb haar al vaker gevraagd hoe het met haar gaat en dat ik er voor haar ben, maar ze gaat er niet echt op in. Er heeft laatst bij haar in de klas ook iemand zelfm00rd gepleegd.

wat moet ik doen

4 reacties

Mariska H
Forum|alt.badge.img+6
  • Kindertelefoon
  • October 27, 2025

Hoi ​@ookikanoniem123 ,

Wij begrijpen goed dat jij je zorgen maakt om jouw vriendin.  Het zijn zorgwekkende signalen die ze geeft. Veel sterkte ook voor jouzelf!
Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.
Je kunt 113 ook bellen wanneer je je zorgen maakt om iemand anders.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je hier steun zoekt.

Groetjes, Mariska 

De Kindertelefoon 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 27, 2025

Ahhh, dit klinkt echt vervelend voor jou en voor haar. Je kan er voor haar zijn en vragen hoe het gaat, maar je mag dit echt niet helemaal alleen dragen. Misschien kan je een volwassene erbij betrekken, zoals je mentor of een ouder, zodat zij hulp krijgt.

xx liefs Wolf 🐺

ookikanoniem123
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • October 28, 2025

(quote verwijderd door KT)

heee! lief dat je antwoord. ik zit niet bij haar op schoool of spreek haar moeder. Als we weer gaan bellen vraaag ik wel hoe het gaat.

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 29, 2025

Het is echt belangrijk dat je haar blijft laten weten dat je er voor haar bent, ook al gaat ze er niet altijd op in. Misschien kan ze later wel wat meer delen als ze weet dat je er altijd bent om naar haar te luisteren. Jij doet echt je best en dat is het belangrijkste! 

xx liefs Wolf 🐺