Skip to main content

Het kan een beetje veel tekst worden. Sorry daarvoor

 

Ik wil wat advies voor zorgen en stress. Ik maak me zorgen om mijn familie in Polen en Hongarije. In Polen wonen mijn oma, opa, tante, oom en nichtje en in Hongarije woont mijn oma en de nicht van mijn vader met haar man en kind. Dat is dicht bij Oekraïne waar de oorlog nu is tussen Oekraïne en Rusland. Ik heb ook weleens soort van stress en ik lieg en daar wil ik mee stoppen en ik ben bang dat ik verslaafd ben aan videospelletjes spelen. Het helpt mij soort van om weg te kunnen. Een beetje als drugs. Ik lees ook veel en dat helpt ook. Maar heeft iemand misschien wat tips of advies hoe ik mijn zorgen een beetje in toom kan houden en kan stoppen met liegen en videospelletjes te spelen als het niet mag?

 

Hartelijk bedankt!

Hoi je zorgen zijn heel begrijpelijk. Dat zou ik zeker weten ook zijn. Als je niet meer wilt liegen zou je eens kunnen kijken welke dingen je hebt verzonnen en hoe moelijk het is om ze weer terug te draaien. Als het heel veel is dan gaat het langer duren om de leugen(tje)s te herstellen. Als het maar kleine dingen zijn dan kun je ze misschien gewoon nooit meer ter sprake brengen en voortaan de waarheid vertellen 🙂 bouw het af zodat je langzaam weer gaat doen wat je zelf beter vind .  Ik vind het wel goed dat je het zelf aangeeft en wilt veranderen ! :)  En de spelletjes, misschien kun je jezelf  een tijd geven waar binnen je mag gamen en daarna iets heel anders gaat doen. En dan beloon je jezelf daarvoor met iets leuks.  En heb je een ventbook ? Om je zorgen en je gevoelens in kwijt te kunnen ? 

Misschien hebben anderen nog veel meer tips ( hoop ik)  . Heel veel succes en setrkte met je zorgen want die zijn heel begrijpelijk en menselijk !

Groetjes liefs Julian X


Bedankt voor de tips. Ik ga het proberen.


Hii, eigenlijk gewoon alles wat Julian heeft gezegd. Hopelijk helpt dat een beetje en voor de rest nog heel veel succes/sterkte :_)


Bedankt. Ik hoop dat het werkt


Reageer