Vraag

zorgen en verdriet

  • 30 January 2020
  • 1 reactie
  • 38 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal

Het gaat op dit moment niet helemaal lekker met mij. Thuis gaat het niet zo goed (houd ik liever prive) met mijn vriendin gaat het ook niet goed. Zei heeft mij laatst verteld dat ze het leven niet meer ziet zitten ze snijt zichzelf en wilt niet meer leven. Ik maak me zorgen om haar en het word me allemaal een beetje teveel.  Ik wil haar niet kwijt zij is een van mijn beste vriendinnen.. Ik steun haar goed en help haar met alles wat ze mij vraagt maar wat ze niet weet is dat het me allemaal pijn doet. Ik ben bang als ik het haar zeg dat ze dan niks meer verteld en het dan helemaal fout gaat 

Ik weet het allemaal even niet meer😔 iemand tips?


1 reactie

Hoi

 

Je voelt je de laatste tijd niet goed. Thuis is het niet gemakkelijk, en daarbij maak je je zorgen om een vriendin. 

 

Wat mooi van je om je te bekommeren over deze vriendin. Ze is je hier vast dankbaar voor. Echter lijkt het me verstandig dat ze, naast jouw attente hulp, professionele hulp opzoekt. Zou deze vriendin naar haar mentor, vertrouwenspersoon of huisarts durven? Een professionele begeleider zou je vriendin door deze moeilijke tijden kunnen gidsen, wat het ook voor jou minder zwaar zou kunnen maken. 

 

Probeer om, al wil je er graag zijn voor deze vriendin, jezelf niet uit het oog te verliezen. Dat je er voor deze vriendin wilt zijn siert je, maar als het met jezelf niet goed gaat, is het niet evident er te zijn voor de ander. Zou je zelf naar je mentor of vertrouwenspersoon toe durven stappen? Eens praten doet vast goed. Eventueel kan dat evenwel anoniem met de Kindertelefoon.

 

Gr. Kenshin 

Reageer