Vraag

zm poging of niet?

  • 27 June 2022
  • 3 reacties
  • 109 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Hoi

Ik heb vorig jaar en dit jaar een keer een handvol paracetamol genomen in de hoop dat het tot een overdosis zou leiden. Maar het is niet gelukt. Ergens kan ik dat wel nagaan, dat het niet ging lukken. Daarom twijfel ik of het wel echt een zelfmoord poging was. Telt het als pogingen of niet?


3 reacties

Hi @Pastel , 

ik snap je precieze vraag niet precies. 

Ik denk dat het het beste is om er weer bovenop te komen in plaats van na te gaan of je echt pogingen hebt geprobeerd. 

pik bel gerust 113 ook als je niet denkt aan zelfmoord leg het voor aan je ouders of niet vind je waarschijnlijk lastig.

 

113 zijn echt chille mensen die luisteren en de tijd nemen je kan natuurlijk ook gewoon dit nummer bellen van kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Pastel 

Als je het deed met de intentie dood te gaan, dan is het een poging tot zelfmoord. Pogingen tot zelfmoord zijn eigenlijk gewoon het stappen over een drempel die normaal voor iedereen ondenkbaar is om overheen te komen. Er kan altijd iets tussen komen waardoor het tijdens de daad niet lukt, maar je hebt het wel geprobeerd en dat is heftig.

Maak het dan ook niet minder dan wat het is en zie alsjeblieft hoe erg het is en dat hulp belangrijk is wanneer je dat nodig hebt. 

Groetjes DaVinci 

Reageer