Skip to main content
Vraag

zm gedachten,wat hebben jullie er tegen gedaan?

• March 27, 2026
  • 2 reacties
  • 43 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Heyyy k voel me echt al dagen kut en ik wil eig gwn dood. Mijn vraag is eig,wat hebben jullie aan je zm gedachten gedaan??? (En zeg niet" ga met iem praten",geen disrespect ofzo maar ik HAAT met mensen over mezelf praten)

❤️ 

2 reacties

Yusa
Forum|alt.badge.img+15
  • Vaste gast
  • March 27, 2026

Hi lieve ​@Jacqueline., wat vervelend 😓 tips als bellen met 113 kan ik dan dus ook niet geven. 

Je bent een heel lief en aardig persoon en jij verdient het om te leven❤️ 

Tja en nog als antwoord op je vraag. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ik heb gedaan met mijn zelfmoordgedachten. Ze waren er gewoon maar ik heb er nooit naar gehandeld. Nu nog steeds wel af en toe zm gedachten maar doe er gelukkig niks mee. Ik ben ook met SH gestopt:) 

Liefs ♥︎

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • March 27, 2026

Hoi ​@Jacqueline. ,

op de site van 113 kan je ook terecht voor een zelftest of voor een zelfhulpcursus, allebei gratis. Zo hoef je niet met iemand anders over jezelf te praten en kan je toch inzichten krijgen in hoe je met je zelfmoordgedachten om kunt gaan. Zie deze link: Zelfhulpcursus en -testen | 113 Zelfmoordpreventie

Je kan ook ervaringsverhalen van anderen lezen om te zien of je er iets in herkent, en misschien helpt het jou wel om verder te komen. Zie deze link: Ervaringsverhalen | 113 Zelfmoordpreventie

En je zegt dat je niet met anderen over jezelf wil praten, maar stel dat je toch een keer wil praten, al is het maar over iets anders of om gewoon even een vrolijker gevoel te krijgen, dan ben je echt van harte welkom bij De Kindertelefoon via bellen of chatten!

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon