Vraag

Zm egoïstisch?

  • 15 September 2020
  • 1 reactie
  • 46 Bekeken

Badge

Beste medemens ik heb al topic geplaats over automutileren. 

Ff wat anders is ZM ego of is dat het niet!

Ik ben erg diep in de put gezakt ik leid erg veel stress door school en ik zie het echt niet meer zitten ik ben dood en dood moe. 

Kan je "Zelfmoord" plegen of vinden jullie dat ego? 


1 reactie

Zelfmoord is sws nooit de goeie oplossing. Het is een hele definitieve/permanente oplossing voor tijdelijke problemen. Er zijn heel veel jongeren die het even niet meer zien zitten, die idd even in de put zitten, maar hoe ver het ook lijkt, er is altijd licht aan het einde van de tunnel.

Praat hier eens over met mensen die je vertrouwt, vrienden, mentor, ander vertrouwenspersoon op school, of gewoon je ouders. Zij hebben echt het beste met je voor en willen je ongetwijfeld helpen om je je beter te laten voelen. Je kunt ook professionele hulp zoeken, zij zijn opgeleid om mensen zoals jou te ondersteunen en uit dit dal te helpen. 

Als je liever anoniem wilt praten met een persoon die jou niet kent, kun ook altijd bellen of chatten met de Kindertelefoon of 113. Dit is toch het proberen waard, als je belt of chat, zit je nog helemaal nergens aan vast. Probeer het eens, ik denk dat het heel erg oplucht en dat zij weten hoe ze jou kunnen helpen.

 

Er zijn zoveel oplossingen en instanties voor kinderen als jij, maak daar alsjeblieft gebruik van. 

 

Terugkomend op je vraag; Ja, ik vind het best egoïstisch. Je doet je omgeving enorm veel pijn en geeft hen een levenslang schuldgevoel. Geef hen nu de mogelijkheid om je te helpen, zij hebben echt het beste met je voor.

 

Proberen kan nooit geen kwaad, zorg iig dat je alles geprobeerd hebt 

 

 

Stay strong,

 

Groetjess:kissing_heart:

Reageer