Skip to main content
Vraag

Zitten te piekeren in bed over levenskwesties en gebeurtenissen

• June 27, 2026
  • 2 reacties
  • 22 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo allemaal,

Ik heb de laatste tijd last van dat ik over vervelende gebeurtenissen en levenskwesties zit na te denken in bed . En dan vooral miscommunicaties, gênante gebeurtenissen, gebeurtenissen waar iemand mij heeft gekwetst , gebeurtenissen waar ik niet volgens mij morele waarden hebt gehandeld, gebeurtenissen waar ik per ongeluk iemand heb gekwetst of denk dat ik iemand gekwetst heb, me afvragen of ik iemand niet teveel belast, spijt van niet een sociale interactie aangaan en spijt van overige dingen die ik wel of niet heb gedaan. Ik denk dan ook na over bijvoorbeeld het doel van het leven of hoe ik iemand kan helpen. En ook al zijn dit dingen die misschien zelfs belangrijk zijn om soms over na te denken, om jezelf te verbeteren in de toekomst. Kan ik soms niet stoppen met over deze dingen na te denken, en houdt het me best vaak wakker.  Dus mij vraag is aan jullie, hebben jullie dit ook en wat doen jullie ertegen?

2 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • June 27, 2026

Je bent zeker de enige niet , ik pieker ook veel , heel veel over ik me moet gedragen en hoe ik overkom bij anderen , wat anderen van me denken .

Forum|alt.badge.img

Yep je bent zeker niet de enige. Ik pieker vooral veel over hoe anderen mij zien en ja het klinkt misschien gek mr ook over de zin van het leven eig. Ik ging vroeger om het minder te laten worden naar een kinderpsygoloog mr nu niet meer. Je zou kunnen proberen om (heel cliche ik weet het) je gedachten naar iets anders om te zetten en zo iets positiefs ervan maken ofzo. Ik weet niet of het goed is dat je er wakker van ligt, mr zolang het niet voor slaapgebrek leidt en jij niet depressief wordt ofzo valt het hopelijk mee. 

Xx