Skip to main content

Heee, ik wou eigenlijk even mijn verhaal kwijt. Dit is mijn eerste topic dus ik hoop dat ik alles goed plaats enzo. Ik ben een meisje en ik ben 14 jaar. Ik zit in de 2e klas havo/vwo. Ik heb een broertje en een zusje en zij zijn een tweeling. Ze zijn12. En nog een broertje van 7. Mijn broertje van 12 heeft autisme, in zijn hoofd werkt het net iets anders dan bij andere mensen. Hij word ook wel snel boos enzo. En mijn kleine broertje is uitzonderlijk hoogbegaafd. Er gaat dus best veel aandacht naar die 2 en mijn ouders hebben het soms dus ook wel zwaar. Eigenlijk is er sinds ik me kan herinneren al ruzie thuis. Niet heel erg erg, maar wel vervelend. Maar het is niet zo dat we het helemaal niet fijn hebben! We doen wel leuke dingen en ik hou echt van ze. Maar soms is het wel echt heel irritant. Dan word mijn broertje van 7 ineens zo vervelend en gaat hij bv uit het niets met dingen gooien! Vaak ga ik op dat soort momenten naar mijn kamer. 
 

De laatste tijd heb ik gewoon het gevoel dat ik niet meer helemaal mezelf ben. Op school had ik een vriendin en daar heb ik hele erge ruzie mee gekregen en nu hebben we geen contact meer. Ik dacht altijd dat dat aan mij lag. Ik kreeg nieuwe vriendinnen en ben zelfs gewisseld van klas voor hun. Maar nu voel ik me eigenlijk steeds meer een beetje buitengesloten. Soms hebben zij ook dingen voor mij die ik niet mag weten enzo. Dat is dus ook nie zo fijn en eig ga ik niet meer echt met plezier naar school ofzo. Ik heb altijd al wel een soort angsten gehad. Ik ben best kritisch voor mezelf en er is ook een grote kans dat ik faalangst heb. Ook denk ik iets van sociale angst. Ik had dat vroeger op de basisschool wel veel meer. Ik durfde niet eens te vragen of ik naar de wc mocht ofzo. Ook ben ik altijd al onzeker geweest. Ook over mijn lichaam. Ik sport nu wel veel. Ik zit in de selectie van atletiek. Ik sport nu 4x perweek. Maar de laatste tijd zit ik gewoon echt niet lekker in m’n vel. Ik ben minder gaan eten en ik was een keer zo verdrietig en gefrustreerd dat ik mezelf heb gesneden. Dat deed ik zelf een paar dagen achter elkaar. Daar schrok ik wel van. Ik weet gewoon niet echt wat ik heb.. en hoe ik me weer beter zou kunnen voelen. Dit was een heel lang verhaal dus heel erg bedankt als je tot hier hebt gelezen haha 🫶🏻 heeft iemand misschien tipjesss??

 

xoxo

Hey! Ik heb het gelezen en ik denk dat je echt wat extra steun nodig hebt, Ik weet jammer genoeg geen gouden tips, ben ook nog maar een ventje van 13 maar ik denk dat het goed zou zijn als je met de kindertelefoon belt over dit ! 

https://www.kindertelefoon.nl/bellen   of chatten https://www.kindertelefoon.nl/chat

Want weet je, ik denk dat je echt een goed advies wel kunt gebruiken. Het is iig al heel goed dat je sport denk ik. Dat geeft al kracht zeg maar denk ik. En misschien ken je iemand die je kunt vertrouwen, op school ofzo, een docent waar je goed mee kunt praten? Of via je sport? Want het kan al zo helpen om eens van je af te praten.  Ik hoop dat je nog meer reacties krijgt ! En je kunt gerust met de kindertelefoon bellen, echt lieve mensen!  Veel sterkte !

Liefs Tover xxx


Hey! 

 

Heftig! Ik herken heel erg wat je schrijft met dat gooien met spullen van je broer. Ik heb ook een broer met autisme en die gooit ook soms met spullen. Ik zou aanraden om in een dagboek wat te gaan schrijven, ik doe dat ook vaak en geloof me dat lucht echt op. Ik begrijp een beetje dat je opzoek bent naar wat heb ik nu juist? Sociale angst, faalangst,.. Als je je daar comfortabel bij voelt kan je eens met een psycholoog gaan praten? Die kan ook eventueel dingen diagnosticeren als je dat fijn zou vinden.

 

Groetjes

Anoniem789


heyy,

heftig zeg!

Ik zou proberen er met iemand over te praten. Misschien begrijpt zij/hij je niet, probeer dan iemand anders. Ik vind het moeilijk wat ik voor tip moet geven. 

ik ben zelf ook heel onzeker geweest. Mij heeft het geholpen er met een psycholoog over te praten. Maar ik weet niet of je iemand weet…

 

Ik hoop dat ik je geholpen heb!
Heel veel sterkte!!😘


Bedankt voor de reactie @Tover01 @Anoniem789 en @ikzaljeproberentehelpen !!! Ik zal proberen iemand te vinden om mee te praten, ookal ben ik dan wel bang dat diegene me dan niet helemaal begrijpt maarja. En wat Tover01 zei klopt ook over mijn sport! Ik vind het heel fijn en kan altijd even mn hoofd legen enzo. Maar de laatste tijd ben ik wel wat minder gemotiveerd. Ik doe wel echt m’n best op de training maar het gaat niet altijd zo goed als ik hoopte snapje. Als het een keer bv niet goed gaat op een wed ben ik wel soort van boos op mezelf? Raar om uit te leggen. Ik hoop wel heel erg dat ik later door mag naar de echte selectie (dat is pas als je ouder bent) dat is zegmaar wel echt topsport. Maar nogmaals bedank voor de adviezen!!!

xoxo


Super veel sterkte!

Je kan het!!😘


Reageer