Zit niet lekker in me vel

  • 17 October 2018
  • 5 reacties
  • 133 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
de laatste tijden (al 3 maanden lang) voel ik me niet zo goed. Ik ben moe, ongelukkig en heb geen eetlust meer. In mijn vrije tijd heb ik meestal ook niks te doen. Ik heb een beste vriendin waarmee ik elke week mee afspreek maar voor de rest heb ik geen vrienden waarmee ik afspreek of iets doe. op school ben ik best verlegen en stil. En daardoor vinden mensen mij raar en saai. Terwijl ik bij mensen die ik goed ken wel gewoon mezelf ben. Meestal in de pauzes weet ik ook niet waar ik naartoe moet gaan omdat ik me meestal buitengesloten voel. Soms voel ik me dan zo eenzaam. Een paar weken geleden had ik ook 2 weken lang huilbuien en kon ik niet slapen. Ik had gewoon geen zin meer om naar schoool te gaan of om te leren. Kon me niet concentreren op school en andere dingen. Ik voelde me zo verdrietig dat ik geen zin had om te leren. Nu voel ik me wel een stuk beter maar als nog verveel ik mee echt heel erg en heb ik geen zin meer om te leven. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen . Kan iemand me ff helpen of tips geven?

5 reacties

Heyy,
Wat vervelend dat je je zo naar voelt! Allereerst is het heel belangrijk dat je toch blijft eten, ook als je geen trek hebt. Ik weet dat het dan heel erg tegen je gevoel in gaat, maar dat is wel erg belangrijk.
Kun je in de pauzes niet bij de mensen gaan staan die je goed kent en waar je jezelf kunt zijn?
En als je je zo rot blijft voelen, is het misschien verstandig om er eens met iemand over te praten. Zij kunnen je echt helpen .
Heel veel succes!!
Hee!
Zoals Sleepygirl al zegt, je moet blijven eten, of je honger hebt of niet. Je zou eens een praatje kunnen maken met andere mensen en ze juíst laten zien dat je niet verlegen bent maar gewoon durft!
Praat er met je goede vriendin over en waarschijnlijk kan zij jou ook goed helpen!
Als je dan uiteindelijk vaker heb gepraat met mensen kan je een keer met ze afspreken en kan je laten zien dat je een hartstikke leuke meid bent!
Jullie kunnen dan vaker leuke dingen doen maar laat niet zien dat je verlegen bent!
Want je moet durven en met durven kom je al een heel eind. Als dat je niet lukt kan je alsnog met een persoon praten die je goed vertrouwt.
We moeten je echt uit de put helpen en maak er zeker geen einde van!
Hopelijk heb je hier wat aan!
Hiii,
Jammer dat je je zo slecht voelt!
Bij mij helpt het meestal om vrolijke muziek te kijken, een wandeling te maken diir de natuur. Of gewoon te lachen ( dat klinkt heel weird, maar voor mij helpt het soms om gewoon een super grote fake lach op te zetten )
Praten werkt ook. Bijvoorbeeld met je mentor.

Blijf eten! Eten is goed, je krijgt energie. En je voelt je beter.

Als je je verveeld kan je bijv. Anime gaan kijken, gaan sporten. Naar de stad gaan, zwemmen. Beter leren tekenen. Of wat je maar kan verzinnen.

Geen zin meer om te leven..
Tsja. De enige manier om dat minder te hebben is wss blijer zijn. Probeer te focussen of de leuke kanten van het leven.

~Asy
Hoi,

Je zegt dat je een hele goede vriendin hebt, maar verder eigenlijk niemand. Daar heb je dus wel behoefte aan. Wat heb je allemaal al geprobeerd om contact te zoeken met klasgenoten? Zijn er anderen waarvan jij denkt dat het kan klikken?

Zit die goede vriendin bij jou op school? Kan zij je niet aan andere leuke mensen voorstellen?

Je schrijft dat je geen zin meer hebt in je leven, omdat je je verveelt. Je hebt dus moeite om jezelf bezig te houden? Wat zijn je hobby's? Wat vind je leuk om te doen? Houd jezelf bezig, er zijn genoeg leuke dingen die je kan doen!

Zit je op een sport o.i.d.? Lopen daar geen leuke mensen rond waarmee je iets kan doen?

Ik raad je aan een keer met iemand te praten over je gevoel. Door het te delen, voel je jezelf vaak lichter. Dat kan een hele opluchting zijn. Je kan bijvoorbeeld met een docent(e) op school spreken, je mentor, een vertrouwenspersoon, je goede vriendin, je ouders of andere familie. Zij willen allemaal naar je luisteren en je helpen!

Probeer jezelf te zijn, dan kunnen anderen ook zien hoe leuk jij bent :)

Gr. Pin
mischien kun je een lijstje maken van dingen die je kunt doen in je vrije tijd

en je kunt ook naar school naar je mentor gaan zei kan je vast helpen

hoppelijk lukt het je en heeft het je geholpen

Reageer