Skip to main content
Vraag

zit ik in een depressie?

• December 3, 2025
  • 3 reacties
  • 68 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hey, ik heb gewoon even een serieuze vraag. Ik ben een meisje, ben 12 en zit in 2 tweetalig vwo. En ik heb het gevoel dat het de verkeerde kant opgaat met me. Want op school ben ik heel blij, druk en vrolijk. Ik heb 3 vriendinnen. en 2 vrienden. dus dat is helemaal leuk. ik word wel gepest, en dat vind ik vervelend. Want het is nu al 2 jaar aan de gang met dezelfde jongen. En school doet er naar mijn mening (te) weining aan. Maar dan ga ik na school naar huis. En dan kom ik thuis en wil ik niks meer doen. Dan probeer ik meestal te leren, maar mijn hoofd wil de laatste 2 maanden, geen nieuwe info opslaan. Dus mn cijfers gaan ook achteruit. Mijn moeder zit overspannen thuis. En maakt zich alleen zorgen om mijn broer waar het inmiddels goed mee gaat. Maar bijvoorbeeld: gisteren hadden zowel mijn broer als ik een ouderavond op school. Verschillende scholen, en toen kwam mn moeder met het idee voor zowel ma als pa, naar mijn broer toe te gaan. Dus uiteindelijk is er niemand op mijn ouderavond meer geweest. En ik merk dat ik mezelf aan de kant gezet voel. Het enige waar ik nog met mn moeder over praat is school. En dan loopt ze vooral te zeuren dat ik het niet goed genoeg doe. En wordt het bijna altijd ruzie. En ik heb serieus het gevoel dat het niet goed met mij gaat.

Iemand tips?

thanksss ❤️❤️❤️💕

3 reacties

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • December 5, 2025

hi ​@Tseal867 

wat naar voor je zeg dat je je zo voelt. ik kan niet zeggen of je een depressie hebt maar ik zou er met iemand over praten.  die je vertrouwd dat kan misschien 1 van je ouders zijn maar ik weet niet of je dat fijn vind omdat je zegt dat ze best wel veel aandacht besteden aan je broer. maar je kan wel met een vertrouwenspersoon van school praten of een docent, en ik zou als tip dingen doen die je leuk vind dat kan bijvoorbeeld naar buiten gaan zijn, tekenen, knutselen, lezen, etc doe dingen die je blij maken. je kan altijd hier met ons op het forum of met de kindertelefoon praten 

liefs vie

Forum|alt.badge.img+6
  • Praat goed mee
  • December 5, 2025

Hallo ​@Tseal867 Dit is echt naar voor je, ik denk dat het nu het beste is om met iemand die je vertrouwd de praten( bijvoorbeeld: Mentor,docenten op school, of je kan vragen op school of je extra bijles kan krijgen na of voor school. Of je kan korte pauzes nemen voor het leren, en rustig aandoen. Ik hoop dat dit je helpt. 

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • December 5, 2025

Een depressie is ernstig maar kan goed behandeld worden.  Of jij depressief bent kan ik natuurlijk niet zeggen maar het is duidelijk dat jij je niet goed in je vel voelt.   Je gaat het beste naar de huisarts, die kan je als het nodig is doorverwijzen.  Blijf er niet me zitten.

Wat dat pesten betreft: kun je dat niet bespreken met de schoolleiding als je vindt dat er te weinig aandacht aan besteed wordt op een lager niveau?

Knuffel