Skip to main content
Vraag

Zit er even te erg doorheen

• 20 maart 2025
  • 5 reacties
  • 101 Bekeken

Jane Doe tm
Forum|alt.badge.img+3

Haii..
Zoals je aan de titel kan zien zit ik er op het moment echt even door heen: Ben al bijna 2 weken ziek, School is heel veel op het moment en daarnaast zit ik ook een beetje een stroeve tijd met mijn vriendin. 
Nu komt er ook nog eens bij dat ik vandaag te horen kreeg van iemand van wie ik dacht dat ik bevriend me was dat ze niks meer met mij te maken wilt hebben vanwege dat er iemand valse geruchten over mij aan het verspreiden is. 

Ik ben blij dat ik mijn hart hier een beetje heb kunnen luchten en ik hoop dat iemand ook nog tips heeft om mijn gedachten te kalmeren want ik voel me echt niet goed at hunc diem.

5 reacties

Tartan15
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • 3312 reacties
  • 22 maart 2025

Hoi, ja dat is behoorlijk k**.  Dat domme geroddel kan zoveel kapot maken. Wat als je haar verteld dat er niks van klopt?  Heb je andere besties waar je goed mee kunt praten?  Dat kan helpen en opluchten. En als diegene niet openstaat voor jouw uitleg, terwijl jij (vind ik) de kans moet krijgen om die onzin tegen te spreken, dan vraag ik me af hoe “bevriend” iemand dan met je is. Want als ik iets slechts te horen zou krijgen over een van mijn vriend(inn)en, dan is het eerste wat ik doe dat bij diegene checken. Heeft zij dat wel gedaan en jou een kans op jouw verhaal gegeven?  Zonee dan is het maar de vraag of jij je dan erg druk om haar moet maken, zij laat dat dan ook niet echt zien. Maar ik snap je zeker hoor, dat het niet fijn is als mensen onzin over je verspreiden, en hoe machteloos je kunt zijn.  Zit je trouwens ergens bij, een club of hobby, waar je mensen ontmoet die je waarderen zoals je bent, en waar je eventueel ook mee kunt praten? Een andere "wereld" naast school kan het loslaten een stuk makkelijker maken namelijk 😊Maarik hoop vooral voor jou dat je mensen hebt waar je vertrouwelijk mee kunt sparren en die aan jouw kant staan omdat ze jou kennen zoals je bent en niet afgaan op BS die door random mensen wordt rondgeslingerd. Veel sterkte !

Groetjes liefs Tartan X

Jane Doe tm
Forum|alt.badge.img+3
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • 86 reacties
  • 23 maart 2025

@Tartan15 

Ik heb geprobeerd er over te praten met haar maar ze wil niet luisteren jammer genoeg, je maakt zeker een goed punt over of ze dan een vriend is. Dit is echt niet tof van d'r, ik heb niet echt andere vrienden met wie ik dingen kan delen naast mijn gf.  

Ik speel MTG bij een groep maar het werkt nou niet zo soepeltjes vaak om als 17 jarige meid in een groep 40+ jarige mannen te zitten om te spelen. Mijn andere hobbies zijn voornamelijk alleen omdat ik niet heel lekker sociaal functioneer met autisme.

Je hebt mij wel heel erg geholpen met je advies, dankjewel

Tartan15
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • 3312 reacties
  • 23 maart 2025

Graag gedaan hoor ​@Jane Doe tm  en wie weet vind je ergens een club of vereniging waar jij en iedereen kan zijn wie die is en je elkaar neemt zoals je bent. Voelt goed weet ik. Maar dat kan nog wel. Ik ben blij dat ik iets kon betekenen 😊

Groetjes liefs Tartan X 

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • 168 reacties
  • 23 maart 2025

Hey als je denkt dat iemand een vriend is en dan slecht dingen over je zegt is niet zo leuk. Jij lijkt mij super leuke gezellig persoon ik zou jou wel als vriendin willen 

Jane Doe tm
Forum|alt.badge.img+3
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • 86 reacties
  • 23 maart 2025

@Sannelief  kinda flustered hier whelp, das heel erg lief.😮

🦇<--- Vleermuis

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen