Hi iedereen, laat ik maar lekker met de deur in huis vallen... ik voel me fk kut en down de laatste paar maanden.
Er zijn hier meerdere redene voor maar 1 grote is toch wel dat ik twijfel aan de “echtheid” van mijn vrienden.
Voordat ik dit verder uitleg moet je weten dat ik een meid van 14 ben, ik ben heel erg onzeker en “hou niet van mezelf.” Ook ben ik HEEL gevoelig en merk ik ook heel erg hoe de sfeer ergens is.
Ik weet dus niet of mijn vrienden echt zijn of dat ze gewoon lief doen in mijn gezicht en me gebruiken. Ik denk dit vooral omdat ik mezelf geen leuk persoon vind, ik weet ook niet hoe andere dat zouden kunnen vinden. Het gaat de laatste tijd sowieso slecht met mijn vriendinnen en mij. Ik heb het gevoel dat ze heel bot op mij reageren etc.
Heeft iemand misschien tips over hoe ik me beter kan voelen etc. Help aub. want ik wil eigenlijk niet eens meer naar school en ik ben bang dat ik maar beter geen vrienden kan hebben omdat ze je zoveel pijn kunnen doen.
Bladzijde 1 / 1
Hoi!
Wat jammer dat jij je zo naar en onzeker voelt, dat is nergens voor nodig.
Je kan misschien eens een serieus gesprek hebben met je vrienden en zeggen wat je hier schreef, want ik vind het erg goed verwoord.
Tuurlijk vinden anderen je leuk, absoluut! Ik snap dat dat moeilijk is om in te zien wanneer je weinig zelfvertrouwen hebt, maar leer van jezelf te houden, het is het echt waard!
Je kan ook proberen wat nieuwe mensen leren kennen door op mensen toe te stappen (om bv. samen aan een project voor school te werken), of een nieuwe sport etc. te proberen.
Niet dat het er veel toe doet in dit geval, maar het zou kunnen dat je hoogsensitief bent. Dit denk ik doordat je zegt heel gevoelig te zijn en snel sferen op te pikken. Hier kan je er wat over vinden. Geen paniek, dit is gewoon een karaktereigenschap die eigenlijk best tof kan zijn.
Groetjes
Lot
Wat jammer dat jij je zo naar en onzeker voelt, dat is nergens voor nodig.
Je kan misschien eens een serieus gesprek hebben met je vrienden en zeggen wat je hier schreef, want ik vind het erg goed verwoord.
Tuurlijk vinden anderen je leuk, absoluut! Ik snap dat dat moeilijk is om in te zien wanneer je weinig zelfvertrouwen hebt, maar leer van jezelf te houden, het is het echt waard!
Je kan ook proberen wat nieuwe mensen leren kennen door op mensen toe te stappen (om bv. samen aan een project voor school te werken), of een nieuwe sport etc. te proberen.
Niet dat het er veel toe doet in dit geval, maar het zou kunnen dat je hoogsensitief bent. Dit denk ik doordat je zegt heel gevoelig te zijn en snel sferen op te pikken. Hier kan je er wat over vinden. Geen paniek, dit is gewoon een karaktereigenschap die eigenlijk best tof kan zijn.
Groetjes
Lot
Hee, ik heb precies hetzelfde ik ben bang dat ze me straks ineens uit de groep gooien of stiekem gwn over me roddelen enz en dat is op school ik vind school zo niet fijn.. ik durf mezelf niet te zijn, omdat k bang ben dat ik dan niet goed genoeg ben. Mijn “beste vriendin” laat ineens niks meer van zich horen en gaat ineens met allemaal jongens en stomme wijven om. Het voelt best eenzaam. Ik ben nu 15. -De tekst is verwijderd, is in strijd met de forumregels- Ik heb ADHD en ben overgevoelig daardoor kan ik op school niet veel prikkels verdragen en weet ik ook snel hoe iemand zich voelt of voel ik een bepaalde situatie aankomen.
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.