Hallo iedereen. Ik ben een jongen die net 17 jaar oud is geworden. Op mijn 14 jarige leeftijd mijn vader verloren. Ik ben altijd al een rustige jongen geweest en merk dat ik met de jaren mee steeds meer alles voor mezelf hou en ik meer antisociaal wordt. Het is niet dat ik vaak verdrietig ben maar ik ben meer gevoelloos geworden. Ik stress best snel over de kleinere dingen. En mijn stress speel ik weg in video games. Als ik aan het gamen ben wordt ik rustig en vergeet ik alles. Ik ben ook nog af en toe buiten met mijn beste vriend. Dan zitten we meestal op een bankje een jointje te roken en aan het praten over allerlei verschillende dingen. Ik heb een tijdje terug veel ge blowt maar ik ben er mee gestopt en doe het nog maar heel af en toe voor de rest rook ik alleen wel. Maar voor de rest is mijn leven niet heel anders. Ik ga niet alleen naar buiten omdat ik dan wordt aangekeken of uitgelachen omdat ik zwaarder ben dan de andere. Ik heb het al zovaak geprobeerd om er iets aan te doen maar ik hou het niet lang vol omdat ik geen motivatie heb. Ik heb nog nooit mezelf wat aangedaan. Ik denk er wel soms bij na of het zou helpen. En hoe het zou zijn om dood te zijn. Het leven zonder problemen en stress… maar ik hou mezelf altijd sterk en doe me best om mijn moeder blij te maken en haar te helpen waarbij nodig is maar mijn gevoel vaagt steeds meer weg met de jaren mee. Ik weet nog dat ik vroeger veel vriendjes had en altijd blij was. Het is erg lastig om het uit te leggen omdat ik er niet veel over na denk. Herkent iemand dit of weet iemand hoe ik mezelf kan verbeteren?
Hai
We zien dat je het moeilijk hebt. Heel goed van je dat je je sterk houdt maar het is lastig lezen we.
Onthoud echter dat je er niet alleen voor staat! Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.
Veel sterkte!
Groeten, Britta van de Kindertelefoon
Hey
Je hebt zo te zien al heel wat meegemaakt. Dat verlies van je vader zal er niet op gebetert hebben..
Ik heb zelf een depressie ; en wat ik herken is dat leeg gevoel. Dat kan best een teken zijn van depressie.
Over je zelfmoord gedachten, ook die gedachten moeten serieus worden genomen en dat is ook valid ookal heb je jezelf nog nooit iets aangedaan.
Ik weet niet of je 113 al kent? Die zijn 24/7 open en die kunnen je echt helpen.
Zoek alsjeblieft hulp, je moet dit niet langer alleen dragen en een psycholoog zou je denk ik goed kunnen helpen en die kan ook een eventuele depressie diagnosticeren.
Stay safe x
Liefs
Anoniem789
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.