Vraag

zijn het wel vrienden van me?

  • 27 June 2022
  • 2 reacties
  • 62 Bekeken

Badge

Hoi allemaal ben nieuw op dit forum en hier is mijn eerste vraag.

Ik ben 12jaar en zit nog op de basisschool in groep 8 maar elke keer als het pauze is ben ik vaak alleen en er zijn wel kinderen waar ik mee speel maar in de pauze zijn ze weer met andere bezig en er is nu ook een soort van groepje waarmee ze na school gaan lopen kletsen en ik vroeg of ik daarbij mocht en de jongen aan wie ik het vroeg is denk ik een goede vriend van me maar hij zei dat ze het groepje liever klein wilde houden "ik bedoel het niet gemeen hoor" zei hij en hij zou die dag ook nog bij mij komen spelen maar hij wou liever bij dat groepje blijven... En veel mensen die ik aardig vindt zitten in dat groepje... WAT MOET IK DOEN IK VOEL ME BEST NAAR!!!

Groetjes Bodi.​​

 


2 reacties

Badge

Hallo Bodi,

Wat herkenbaar is dit zeg..

Ik ben nu bijna 16 en net geslaagd, maar ik herinner me de eerste klas als gisteren. Ik had zelf nooit echt goeie vrienden gehad op school tot de derde klas op een andere school. Maar neem het van mij aan dat die mensen niet je vrienden zijn. Steek ook niet teveel energie in hun en zie of ze zelf contact proberen te leggen met je. Probeer een beetje met iedereen van je leerjaar te praten. Op een gegeven moment vindt je vanzelf je mensen. 
 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

(deel tekst verwijderd door de Kindertelefoon ivm forumregel 6)

Met vriendelijke groet,

 

Reputatie 4
Badge +3

hi 

je zou tegen die goede vriend kunnen zeggen dat je je buitengesloten voelt als hij zo doet, misschien weet hij niet dat dat dan zo bij jou over komt. Als je het zegt begrijpt hij het misschien. en als dat groepje of die goede vriend je dan er nog niet bij willen hebben zijn het geen goede vrienden en als je nu in groep 8 zit ga je na de zomervakantie toch naar de middelbare school? daar krijg je dan nieuwe vrienden en ik denk dat je je '’oude vrienden'’ dan niet zo vaak meer ziet. dat komt dan tenminste heel vaak voor.

Reageer