Skip to main content

Hee allemaall :)
Ik vraag me al een tijdje iets af. Ik denk namelijk best veel na over de dood. Gewoon wat er dan gebeurt enzo. Dat heb ik altijd al gehad en ik denk dat dat gewoon normaal is. Maar nu ga ik daar ook dieper over na denken zegmaar. Kijk, iedereen heeft wel is dat als je langs het spoor loopt zovan; Wat nou als ik er nu voor spring? Dat heeft iedereen wel is en dat is best normaal. Ik heb dat ook maar de laaste tijd heel vaak. Als ik gewoon aan het fietsen ben en ik zie een gebouw denk ik zovan, ooh daar wil ik van afspringen. Maar dat wil ik helemaal niet. Ik krijg die gedachtes zonder dat ik het zelf wil. Maar aan de andere kant ga ik er ook steeds meer over na denken wie het eigenlijk erg zou vinden als ik er nu niet meer was. Dat klinkt heel zielig  maar die gedachtes komen toch bij mij binnen. Ik wil niet dood want ik heb nog een hele toekomst maar soms heb je dan die momenten… UUUgh Ik wil gewoon zo graag dat ik even een pauze kan nemen van het leven. Even weg.
Maar ja, hier zit ik dus heel erg mee, iemand tipjes?? xoxoxoxoxoxo

ik heb dat ook (gehad). ik heb erg op gegeven moment echt over gepraat en het is nu minder. ik dacht ook dingen zoals: “wie zou het uitmaken als ik er niet meer ben of wat als ik weg ren en nooit meer terug kom, zullen ze voor mij zoeken?” ik had een heel plan gemaakt om dood te gaan. ik had school opgegeven omdat ik zeker wist dat ik het einde van het jaar niet zou halen. er werd opgegeven moment tegen mij gezegd dat ik zelfmoord moest plegen. ik had die dag het echt bijna geëindigd. ik wou niet dood maar ik zag ook geen zin meer om te leven. ik heb het overleeft omdat mijn vriend het tegen een docent heeft gezegd, ik even met mijn broer heb kunnen bellen en omdat ik een doel voor ogen had om te halen.

het beste is praten met iemand maar je kan ook andere dingen proberen. probeer een doel te bedenken die je graag wil halen.

Reageer