Skip to main content

Hoii,

Ik heb een 3 dingentjes die ik doe/denk maar ik vind ze soms een beetje raar.. ik wil heel erg graag weten of jullie zulken dingen ook wel eens doen/denken ofzo. Ik schaam me er heel erg voor en ik ben ook best bang dat mensen me nu raar gaan vinden ofzo. Ik ben heel bang om dit topic ge plaatsen. Maar hier zijn de dingen die ik wel eens doe/denk. Geef (als je wilt) je mening over deze dingen en wees alsjeblieft heel eerlijk. 

1. Ik zie zo veel mensen om mij heen over sh (selfharm) praten dat ik het zelf ook een keer ben gaan proberen. (Een keer maar niet vaker) is dit raar?

3. Toen ik sh probeerde voelde het naar mijn mening helemaal niet fijn. Waarvoor doen mensen het eigenlijk? Om zichzelf te straffen? Omdat ze het fijn vinden om te doen? Is het raar dat ik het niet fijn vond?

3. Als ik boos op mezelf ben of verdrietig ben of ruzie met iemand heb wil ik graag vingeren.. maar dan voelt het een beetje alsof mijn lijf onderin een beetje tegenstribbelt. Is het raar dat mijn lijf dan tegenstribbelt en dat ik dan graag zou willen vingeren?

heel erg bedankt voor het invullen/je mening geven/vertellen of jij deze dingen ook een keer hebt gedaan:) 

- Annoniem_meisje 

Hoi ik zal proberen te antwoorden :)

  1. nee denk ik niet. Je probeert wel eens wat en waarschijnlijk was je zo benieuwd dat  je wou weten wat het was dat je je wou inleven en het probeerde
  2. Ja dat is om allerlei redenen. Omdat je je rot voelt, of afgeleid wilt zijn van een gevoel, er zijn veel redenen waarom mensen dat doen.  En het is zeker niet raar dat je het niet fijn vond. Want dat is het uiteindelijk ook niet.
  3. Ja dat zou kunnen dat je onbewust eigelijk niet wil dat je iets fijns doet met je lijf.  Je zit in een stemming die je beheerst en dan speelt dat mee in je onbewuste gevoel denk ik. Ik kan me heel goed indenken dat zoiets dan niet wil, zou ik denk ook hebben.

 Groetjes liefs Julian X


Hoii,

Ik heb een 3 dingentjes die ik doe/denk maar ik vind ze soms een beetje raar.. ik wil heel erg graag weten of jullie zulken dingen ook wel eens doen/denken ofzo. Ik schaam me er heel erg voor en ik ben ook best bang dat mensen me nu raar gaan vinden ofzo. Ik ben heel bang om dit topic ge plaatsen. Maar hier zijn de dingen die ik wel eens doe/denk. Geef (als je wilt) je mening over deze dingen en wees alsjeblieft heel eerlijk. 

1. Ik zie zo veel mensen om mij heen over sh (selfharm) praten dat ik het zelf ook een keer ben gaan proberen. (Een keer maar niet vaker) is dit raar? Nee, je was alleen nieuwsgierig naar.  Er zijn heel veel mensen die dat doen, omdat ze nieuwsgierig zijn

2. Toen ik sh probeerde voelde het naar mijn mening helemaal niet fijn. Waarvoor doen mensen het eigenlijk? Om zichzelf te straffen? Omdat ze het fijn vinden om te doen? Is het raar dat ik het niet fijn vond? Ik weet zelf echt niet waarom. Maar het is zeker niet raar , omdat je het niet fijn vond. Ieder eigen mening 

3. Als ik boos op mezelf ben of verdrietig ben of ruzie met iemand heb wil ik graag vingeren.. maar dan voelt het een beetje alsof mijn lijf onderin een beetje tegenstribbelt. Is het raar dat mijn lijf dan tegenstribbelt en dat ik dan graag zou willen vingeren? Nee, het is heel normaal. Je hebt dan iets fijns nodig .

heel erg bedankt voor het invullen/je mening geven/vertellen of jij deze dingen ook een keer hebt gedaan:) 

- Annoniem_meisje 

 


1. Ik zie zo veel mensen om mij heen over sh (selfharm) praten dat ik het zelf ook een keer ben gaan proberen. (Een keer maar niet vaker) is dit raar?

Ik denk niet dat dit raar is. Of het slim is weet ik niet, het kan verslavend werken. Maar gelukkig is dat voor jou niet het geval.

Het is een beetje hetzelfde als met roken; je weet dat het slecht voor je is, het kan erg verslavend zijn, maar toch kan je er erg nieuwsgierig naar zijn om ‘een keertje te proberen'. Het gevaar is alleen dat je het niet bij dat ene keertje kunt houden. Ik zou zulke dingen daarom niet proberen, maar ik snap heel goed dat je benieuwd was naar wat het precies is en hoe het voelt als je het zo veel hoort.

 

3. Toen ik sh probeerde voelde het naar mijn mening helemaal niet fijn. Waarvoor doen mensen het eigenlijk? Om zichzelf te straffen? Omdat ze het fijn vinden om te doen? Is het raar dat ik het niet fijn vond?

Mooi! Alleen maar fijn toch. Ik heb het ook nooit gedaan, dus ik ben waarschijnlijk niet de persoon om dit te antwoorden. Van wat ik wel eens hoor en lees, kan het inderdaad zijn om zichzelf te straffen voor iets wat ze hebben gedaan of gezegd of zelfs voor wie ze zijn (zelfhaat). Ook hoor ik wel eens dat de fysieke pijn verlichtend en afleidend kan werken wanneer je mentaal in een zwarte put zit. De fysieke pijn wint het zo van de ‘mentale pijn’.

 

En even voor iedereen die met zulke gevoelens, self harm is niet de juiste oplossing. Wees zuinig op je lichaam en wees niet te hard voor jezelf. Kijk of je hulp kunt krijgen met het oplossen van de bron van deze gevoelens. En kijk anders eens in het volgende topic met alternatieven voor self harm:

 

3. Als ik boos op mezelf ben of verdrietig ben of ruzie met iemand heb wil ik graag vingeren.. maar dan voelt het een beetje alsof mijn lijf onderin een beetje tegenstribbelt. Is het raar dat mijn lijf dan tegenstribbelt en dat ik dan graag zou willen vingeren?

Ik heb hier geen ervaring mee. Maar misschien werken deze intense gevoelens voor jou ook wel afleidend van de sterke emoties die je dan ervaart door boosheid of verdriet. Het is dan misschien ook wel logisch dat deze twee gevoelens en emoties een beetje botsten met elkaar. Bij hevige emoties kan het voelen alsof het daar beneneden gewoon ‘op slot zit’ of idd ‘tegenstribbelt’. Emotie en stress slaan namelijk op je spieren. Het werkt ook de andere kant op, hoe ontspannener je bent, hoe makkelijk masturberen of het hebben van seks gaat.


1. Ik zie zo veel mensen om mij heen over sh (selfharm) praten dat ik het zelf ook een keer ben gaan proberen. (Een keer maar niet vaker) is dit raar? ja mensen doen dit om rustig te worden of om hunzelf te straffen het is een beetje disrespectvol als je dit gaat doen om het uit te proberen

3. Toen ik sh probeerde voelde het naar mijn mening helemaal niet fijn. Waarvoor doen mensen het eigenlijk? Om zichzelf te straffen? Omdat ze het fijn vinden om te doen? Is het raar dat ik het niet fijn vond? het is normaal maar zoals ik al zei het geeft rust ofso

3. Als ik boos op mezelf ben of verdrietig ben of ruzie met iemand heb wil ik graag vingeren.. maar dan voelt het een beetje alsof mijn lijf onderin een beetje tegenstribbelt. Is het raar dat mijn lijf dan tegenstribbelt en dat ik dan graag zou willen vingeren? waarschijnlijk wil je dat om rustig te worden maar het is niet raar dat het moeilijk gaat miss ben je gestresst ofs

heel erg bedankt voor het invullen/je mening geven/vertellen of jij deze dingen ook een keer hebt gedaan:) 


Reageer